معلمان در شیوه تدریس خلاقیت و ابتکار داشته باشند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که "بچه ها را برای روزگار خودشان تربیت کنید" از معلمان و مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در شیوه تدریس ، سلیقه و خلاقیت، ابتکار به خرج دهند و دانش آموزانی توانمند و با مهارت تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « محمد طیب صحرایی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح ۱۵ مدرسه استان که با حضور همزمان ویدئو کنفرانسی رییس جمهور در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با اشاره به ۲ سند بالا دستی تربیتی وزارت آموزش و پرورش، افزود: مبنا و پایه نظام تعلیم و تربیت ما براساس آموزه های قرآن است لذا مدارس و معلمان حق ندارند خارج از تفکر و اصول دین اسلام به تربیت دانش آموزان بپردازند.

وی تشریح کرد: هر مکتب و نظام فکری؛ اصول و مبنای آموزشی مخصوص به خود را دارد و این تفکر و اصول در نظام جمهوری اسلامی بر پایه دید اسلام به تربیت افراد جامعه قرار داده شده است.

صحرایی در ادامه صلاح، سعادت افراد جامعه اسلامی را براساس دیدگاه قرآن را بر پایه زندگی جمعی و تربیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: معلمان و مدارس در شیوه تدریس مطالب می توانند با سلیقه، ذوق، خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشند اما در اساس و مبنای آن نمی توانند؛ زیرا ما اصول را از قرآن و دین می گیریم نه سلیقه و ذوق شخصی.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، از معلمان و مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در روحیات دانش آموزان؛ آرمان، انگیزه و امید ایجاد کنند، زیرا با داشتن آرمان، انگیزه و امید راحت موانع و مشکلات را پشت سر می گذارند و به موفقیت های بزرگ می رسند.

صحرایی در ادامه اظهار داشت: استان کرمانشاه بر دریای از ظرفیت ها و فرصت ها در بخش های مختلف؛ کشاورزی، معدنی، تجاری، گردشگری ، دانش بنیانی قرار دارد و این را همه می دانیم، اما نیروی انسانی مهم ترین سرمایه توسعه دانست .

وی گفت: لذا آموزش و پرورش به عنوان پیشران و پیش قراول پیشرفت باید به تربیت دانش آموزان خلاق، مبتکر و با ذوق و سلیقه همت گمارد و به همین خاطر باید مشکلات و موانع سر راه آن با هم افزایی برطرف کنیم.

استاندار کرمانشاه در پایان از اقدام های خوب آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال تحصیلی گذشته که حائز رتبه های برتر در بخش های مختلف کشور شد و همچنین دانش آموزان در کنکور امسال درخشیدند، قدر دانی کرد.

استان کرمانمشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۰ هزار دانش آموزان، ۲۶ هزار معلم، دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha