حضور سمنان غنای اتحادیه گردشگری جاده ابریشم را می‌افزاید

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حضور سمنان در اتحادیه بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم موجب افزایش غنای این اتحادیه است و با خواهرخواندگی با «جیانگ‌ شی» چین به عنوان شهرهای مهد تمدن سفال و سرامیک به یونسکو معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان در حاشیه مراسم افتتاح اتحادیه بین‌المللی شهرهای در مسیر جاده ابریشم در گفت و گو با رسانه‌های چین اظهارداشت: استان سمنان استانی منحصربه‌فرد از نظر جاذبه‌های طبیعی، میراث‌فرهنگی با قدمت تاریخی و فرهنگ ناملموس است که عضویت آن به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم به غنای فرهنگی و تاریخی این اتحادیه می‌افزاید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مسیر جاده ابریشم از استان‌ها مختلفی در ایران عبور می‌کند اما استان پهناور سمنان باوجود بیش از چندصد کیلومتر از جاده ابریشم، یکی از استان‌هایی است که بیشترین جاده ابریشم در آن عبور می‌کند.

وی افزود: در این اتحادیه بین‌المللی ۲۲ شهر از کشور چین و ۳۶ شهر از ۲۵ کشور دیگر دنیا که جاده ابریشم از آن عبور کرده است، عضو هستند که سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه بین‌المللی است.

شالبافیان گفت: حضور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های کشورهای دیگر آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: نشان دادن چهره اصلی ایران‌زمین به جهانیان و مقابله با ایران‌هراسی، اقتباس از ظرفیت‌های دیگر کشورهای عضو این اتحادیه در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی برای توسعه گردشگری ایران از اهدافی است که با عضویت در این اتحادیه بین‌المللی به دنبال آن هستیم.

معرفی جیانگ‌شی و سمنان به یونسگو به عنوان مهد سفال و سرامیک

شالبافیان اظهارداشت: بازدیدی از مزارع و موزه چای در کشور چین داشتیم و نحوه ایجاد محصولات گردشگری با ظرفیت‌های کشاورزی را مشاهده کردیم، بدین منظور به دنبال توسعه محورهای مشترک همکاری برای استفاده از تجربیات مشترک در زمینه گردشگری با کشور چین، برای برگزاری جشنواره‌ها مختلف گردشگری در ایران هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی با بیان اینکه شهر جیانگ‌شی مهد سفال و سرامیک در چین است، افزود: درخواست ثبت شهر جیانگشی به‌عنوان مهد سفال و سرامیک به یونسکو توسط چین ارسال‌شده است، با ایجاد تفاهم پیوند خواهرخواندگی سمنان با این شهر مقرر شد تا با هماهنگی لازم و طی روال اداری تقاضای ثبت شهر «جیانگ‌شی »به‌عنوان مهد سفال و سرامیک به یونسکو به‌صورت مشترک مطرح شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در نشست اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم، شامگاه چهارشنبه - هشتم شهریور - در صدر هیاتی از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری و به دعوت رسمی وزارت فرهنگ و گردشگری چین عازم این کشور شد.

شالبافیان در این سفر ابتدا به شهر «جیانگ د ژن» می‌رود و در نشست اتحادیه شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم به عنوان سخنران ویژه سخنرانی می‌کند، سپس طبق برنامه در نشست‌های رسمی با مقامات دولتی حوزه گردشگری چین و همچنین با فعالان بخش خصوصی از جمله تورگردان و فعالان صنعت گردشگری این کشور دیدار و درباره توسعه روابط گردشگری ایران و چین رایزنی خواهد کرد. در این سفر هفت روزه، هیات ایرانی به سه شهر گوانژو، شنزن و شانگهای در چین سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha