امام جمعه کرمانشاه: جانبازان سرافراز شاهدان اقتدار و سربلندی کشور هستند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر ضرورت تجلیل همیشگی از جانبازان تأکید کرد و گفت: جانبازان سرافراز شاهدان اقتدار، عزت و سربلندی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در دیدار با ۲ تن از جانبازان استان کرمانشاه، ضمن برشمردن ایثار و رشادت آنها افزود: کشور همیشه مدیون رشادت و ایثار جانبازان و شهدای سرافراز است، زیرا عزت، سربلندی و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت از خودگذشتگی این شاهدان همیشه جاوید است.

وی اظهار کرد: امروز دنیا روی جانبازان ما حساب باز می‌کنند زیرا جمهوری اسلامی بر پایه رشادت و از خودگدشتگی آنها شکل گرفته و به حیات خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه جانبازان و خانواده شهدا را اعتبار اسلام و انقلاب دانست و گفت: ما هم که مشغول به خدمت هستیم از طفیل خدمات جانبازان و خانواده شهدا است که برای انقلاب و اسلام سرمایه‌گذاری کردند و اکنون نیز برای خدمت رسانی به مردم به ما روحیه می‌دهند.

آیت الله علما، امروز به همراه مدیرکل بنیاد شهید و جانبازان استان کرمانشاه با سرکار خانم «زینت آذرمنش» و «محمدحسن ابوالفتحی» ۲ تن از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی و خانواده آنها دیدار کردند.

امام جمعه کرمانشاه: جانبازان سرافراز شاهدان اقتدار و سربلندی کشور هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یک هزار و ۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمدرسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha