۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85218211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان کرمان: فاضلاب شهری در آبیاری فضای سبز محور هفت باغ علوی استفاده شود

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: اگر فاضلاب شهری به شیوه مناسبی بهره برداری شود می‌تواند برای استفاده مجدد و بازچرخانی آن بخصوص در بخش کشاورزی و سرسبز نگه داشتن محور هفت باغ علوی در شهر کرمان استفاده شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، مهدی بخشی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان افزود: شرکت هفت باغ علوی در محدوده سفره آب آشامیدنی و چاه‌های تأمین آب شهر کرمان و ماهان واقع شده است.

وی ادامه داد: این شرکت سال ٧٨ مجوزی را از دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست مشروط به رعایت ضوابط زیست محیطی گرفته که یکی از این ضوابط بحث اجرای پروژه شبکه فاضلاب است و به اداره محیط زیست تعهد محضری داده که این پروژه را اجرا کند اما هنوز اجرا نشده است.

دادستان کرمان بیان کرد: پس از اخذ استعلام از شرکت آب و فاضلاب این استان محرز شد این شرکت هیچ تعهدی در خصوص ایجاد تأسیسات فاضلاب در محور هفت باغ ندارد و موضوع لاینحل باقی مانده است.

بزرگراه گردشگری هفت باغ علوی با ۲۸ کیلومتر طول، ۲ شهر تاریخی و زیبای کرمان و ماهان را به یک‌دیگر متصل می‌کند.

به لحاظ آب و هوا، استحکام زمین، برخورداری از آب‌های زیرزمینی و همجواری با کوه و دشت از این بزرگراه به‌عنوان «محور گردشگری ملی» یاد می‌کنند و یکی از مکان های دیدنی کرمان به شمار می‌رود.

این منطقه گردشگری با یکهزار و ۲۹۲ هکتار مساحت، ۷۰۰ هکتار از فضای بزرگراه شامل فضای سبز و بوستان‌ها می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha