۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85218148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاچاقچیان مواد مخدر و دارنده عقاب کمیاب در گیلان غافلگیر شدند

رشت - ایرنا - اعضای بک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان رودسر واقع در شرق استان و عامل سابقه‌دار نزاع و درگیری در بندر انزلی دستگیر و یک عقاب کمیاب در جنوب استان کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان گفت: اعضای بک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان رودسر دستگیر و بیش از ۵۲ کیلوگرم حشیش و تریاک نیز از این باند کشف شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس،سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک باند قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود و سربازان گمنام امام زمان (عج) صحت موضوع محرز و خودرو ۴۰۵ متهمان، حین تردد در شهرستان رودسر شناسایی شد.

سردار ملکی افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی هماهنگی قضایی این خودرو را متوقف کردند که ۴۳ کیلوگرم ماده روانگردان از نوع حشیش و ۹ کیلو و ۲۰۰ گرم ماده مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودرو مورد نظر کشف شد.

وی بیان کرد: در این خصوص متهمان ۲۹، ۳۰، ۳۴، ۳۵ و ۳۶ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

نگهداری غیرمجاز یک عقاب کمیاب در رودبار

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی رودبار از کشف یک عقاب کمیاب که غیرقانونی در منزل یکی از شهروندان نگهداری می‌شد، خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی رودبار در همکاری انجام شده با اداره محیط زیست از نگهداری یک پرنده کمیاب در منزل یکی از شهروندان مطلع شدند؛ پس از هماهنگی قضایی، منزل این فرد مورد بازرسی قرار گرفت و یک عقاب کمیاب که به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شد،‌ کشف و تحویل ماموران اداره محیط زیست شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با اشاره به اینکه ‌کارشناسان ارزش این پرنده را پنج میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهم ۵۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و انقراض حیوانات نادر، هرگونه اقدام متجاوزانه به محیط زیست را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری عامل نزاع در بندرانزلی

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری عامل سابقه‌دار نزاع و درگیری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید مهدی نجفی‌پور اظهار کرد: مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی افزود: در پی تماس مردمی مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری با سلاح سرد در بندرانزلی، ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی از حضور ماموران پلیس در آدرس محل درگیری و شناسایی متهم این نزاع خبر داد و بیان کرد: با اقدامات پلیسی صورت گرفته فرد مورد نظر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه از این فرد یک تیغه سلاح سرد کشف شد, خاطرنشان کرد: این فرد شرور با تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha