فارس ، طلایه‌دار تولید مسکن و محرومیت‌زدایی؛ اجرای ۱۱هزار و ۶۵۴واحد مسکونی

شیراز-ایرنا-دولت سیزدهم طلایه‌دار تولید مسکن و محرومیت‌زدایی در روستاهاست؛ رویکردی که با اجرای ۱۱هزار و ۶۵۴ واحد نهضت ملی مسکن، مقاوم‌سازی۲۳ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی و اجرای یک هزار و ۱۰۳ طرح هادی در استان فارس دنبال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بنیاد مسکن استان فارس محرومیت‌زدایی، اجرای طرح هادی روستایی و تولید مسکن را در قالب طرح‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن در اولویت خود قرار داد.

فارس ، طلایه‌دار تولید مسکن و محرومیت‌زدایی؛ اجرای ۱۱هزار و ۶۵۴واحد مسکونی

طرح حمایتی دولت در خصوص بهره مندی اقشار کم درآمد از مسکن با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه بانکی و اقساط بلند مدت از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کلید خورد که در همان ابتدا نیز این مساله با اقبال عمومی مواجه شد تا جایی که عملیات ساخت این واحدها در فارس آغاز گردید و دربرخی از شهرها در مراحل سقف و پایانی قرار دارد.

در استان فارس نیز همانند سایر نقاط کشور از ابتدای آغاز طرح تلاش‌ها برای ساخت مسکن آغاز شد و در نخستین گام تأمین زمین مورد نیاز در دستور کار متولیان قرار گرفت.

تأمین مسکن مناسب و پیگیری نهضت ملی مسکن در فارس

تأمین مسکن مناسب و پیگیری نهضت ملی مسکن هنوز هم در همه شهرهای فارس در دستورکار بنیاد مسکن استان فارس قرار گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس در این خصوص گفت:۱۱هزار و ۶۵۴ واحد نهضت ملی مسکن هم‌اکنون در شهرهای فارس در حال اجرا است، این واحد های مسکونی در ۱۱۰ شهر مورد تقاضا ساخته می‌شود.

محمد رسول پروری ادامه داد: ۳۶ هزار و ۸۴۸ متقاضی نهضت ملی مسکن تا کنون در سامانه های نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که تقاضای آنان در حال بررسی است.

پروری اضافه کرد: افزون بر واحدهای نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس مبادرت به احداث ۴۹۱واحد مسکن شهری در شهرهای این استان کرده، ۴۲۰واحد مسکونی هم در سال‌های گذشته به اتمام رسیده است.

فارس، پیشتاز در اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی

در استان فارس همچنین اقدامات قابل توجهی در اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی انجام شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در این باره گفت: این معاونت پیشتاز در اجرای طرح های توسعه و محرومیت زدایی روستایی است.

فرج الله نصیری ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بنیاد مسکن فارس مبادرت به مقاوم‌سازی۲۳ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی کرده است، مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی با بهره‌گیری از تسهیلات کم بهره دنبال شده است.

نصیری از بازسازی یک هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی خسارت دیده از حوادث خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی نیز با دریافت وام های بلاعوض و تسهیلات بانکی در حال بازسازی و بهسازی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن فارس در سالهای اخیر همچنین مبادرت به بازسازی و تعمیر ۲هزار و ۴۴۷ واحد مسکونی کرده که در حوادث طبیعی دچار خسارت شده بودند.

نصیری شمار واحدهای بازسازی شده پس از حوادث که کاملا تخریب شده بودند و از نو ساخته شده‌اند را ۸۳۶واحد اعلام کرد و گفت: مبلغ تسهیلات وام‌های بلاعوض برای واحدهای تعمیری یک هزار و ۲۲۴میلیاردریال و مبلغ تسهیلات وام‌های واحدهای مقاوم‌سازی شده در استان فارس ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال است.

فارس ، طلایه‌دار تولید مسکن و محرومیت‌زدایی؛ اجرای ۱۱هزار و ۶۵۴واحد مسکونی

اجرای طرح هادی و آسفالت در بخش ارژن

اجرای طرح هادی و آسفالت در بخش ارژن از دیگر اقداماتی است که توسط بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

بر همین اساس همزمان با هفته دولت ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس محسن ابراهیمی مدیریت بنیادمسکن انقلاب اسلامی شیراز از اجرای این طرح و آسفالت انجام شده توسط بنیاد مسکن در بخش ارژن بازدید کرد.

نماینده مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی در دیدار چهره به چهره مردم روستای بخش ارژن از بهسازی و اجرای طرح هادی این روستاها خبر داد و گفت: این طرح‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز در روستاهای بخش ارژن اجرایی شده است.

ابراهیم عزیزی ادامه داد: این طرح‌ها که از محل اعتبارات استانی،ملی و قیر رایگان در روستاهای بخش ارژن شهرستان شیراز عملیاتی شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات روستاها گفت: باید برای زدودن غبار محرومیت از چهره روستاها تلاش بیشتری صورت پذیرد.

عزیزی با تقدیر از خدمات انجام شده در روستاهای بخش ارژن یاد آور شد: این روستاها کانون اصلی تولید است و باید مسایل به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تأمین معیشت مردم در این مناطق به آسانی انجام پذیرد.

محسن ابراهیمی نماینده شیراز در مجلس هم با تقدیر از همراهی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای خواستار ایجاد ظرفیت های قانونی برای بهره گیری از منابع اعتباری محرومیت زدایی در این روستاها شد.

تهیه ۳۷طرح هادی روستایی از سال ۱۴۰۰

همچنین در طول ۲سال گذشته تمهیدات و تصمیمات اساسی برای اجرای طرح هادی روستایی اتخاذ شده، به گونه‌ای که از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۷ طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن در مناطق روستایی این استان تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس در این باره افزود: در این مدت با اجرای طرح بازنگری ۴۴۵ طرح هادی روستایی زمینه توسعه دوچندان روستاها فراهم شده است.

مسعود صف شکن با اشاره به اجرای یک هزار و ۱۰۳ طرح هادی روستایی گفت: اجرای طرح‌های هادی زمینه‌ساز افزایش اشتغال و درآمد و همچنین افزایش زمینه ماندگاری روستاییان در این مناطق است.

صف شکن اضافه کرد: صدور ۱۳هزار و ۵۲۱ جلد سند روزتایی با مشارکت ثبت اسناد و املاک در مناطق روستایی و همچنین صدور هشت هزار و ۴۳۱ جلد سند واحد های شهری از سوی بنیاد مسکن و ثبت اسناد نمونه ای از هم افزایی بین دستگاهی در مناطق شهری و روستایی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس گفت : بنیاد مسکن مبادرت به توسعه معابر و آسفالت روستاها در این مدت به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع کرده است ، این طرح‌ها در ۶۲۸ روستای استان فارس با بهره گیری از منابع قیر رایگان اجرا شده است.

پایان عملیات قیرپاشی و آسفالت روستای کردشیخ لارستان

عملیات قیرپاشی و آسفالت روستای کردشیخ لارستان از بخش صحرای باغ لارستان نیز از جمله اقداماتی بود که با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ریال در حال اجرا بود که مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان امروز از پایان سه هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات قیرپاشی و آسفالت روستای کردشیخ از بخش صحرای باغ لارستان خبر داد.

مهندس محمدهادی میزان با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و قیر رایگان اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان در ادامه از اجرای طرح های بهسازی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل سه هزار و ۷۰۰ مترطول تک لبه و کانیو ۲۸هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت ، ۶۷۰ مترمکعب دیوار حائل و بازنگری و تهیه طرح های هادی (جمعا۵۷ پروژه) که جهت ۳۵روستا از محل اعتبارات ارزش افزوده ،سیل و ملی با جمع کل اعتبار ۱۴۴میلیارد ریال (چهارده میلیارد و چهارصد میلیون تومان) انجام شده است.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان، واگذاری و تعیین تکلیف ۳۰۸قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاها از دیگر عملکردهای شاخص در این شهرستان است.

فارس ، طلایه‌دار تولید مسکن و محرومیت‌زدایی؛ اجرای ۱۱هزار و ۶۵۴واحد مسکونی

دولت سیزدهم برای تحقق هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مقدمات گسترده اجرای این طرح بزرگ را با تأمین هزاران هکتار زمین در اقصی نقاط کشور آغاز کرد که این روند در فارس هم با شتاب قابل توجهی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha