نسخه جدید بازی «کودکان اربعین» هدیه دانش‌بنیان‌ها به کودکان حسینی

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با رویداد بزرگ اربعین حسینی، نسخه جدید بازی تلفن همراه "کودکان اربعین" را عرضه کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، با هدف شناسایی نیازها و ضرورت‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق و استارت‌آپی دارای محصولات و خدمات ویژه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» به همت صندوق نوآوری برگزار شد.

در این رویداد و نمایشگاه، دستاوردهای ۵۱ شرکت دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان از جمله نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قرار گرفت.

موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز، یک شرکت دانش‌بنیان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های موبایلی و شبیه‌سازی آغاز کرد و این محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده است که از جمله آن می‌توان به یک نرم‌افزار رایانه‌ای، ترکیبی از بازی و قصه برای کودکان و مبتنی بر داستان‌های قرآنی اشاره کرد که تاکنون به ۱۵ زبان دیگر ترجمه شده و یک میلیون کاربر در داخل کشور و ۴۰۰ هزار نفر کاربر در خارج از ایران دارد.

براساس گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، این شرکت دانش‌بنیان با معرفی نسخه جدید بازی موبایلی «کودکان اربعین» با موضوع پیاده‌روی اربعین، در «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین» حضور داشت.

کودکان و نوجوانان زیادی به همراه والدین خود در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند و یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی در طول این مسیر، آشنا کردن بیشتر کودکان و نوجوانان با ابعاد این رویداد مهم مذهبی است. در این زمینه، بسته‌های فرهنگی و بازی‌های موبایلی متنوعی عرضه شده‌اند.

حمید افسری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز در خصوص محصولات این شرکت گفت: محصولات متنوعی را با موضوع و محوریت پیاده‌روی اربعین تهیه کرده‌ایم. نسخه جدید بازی موبایلی «کودکان اربعین» را به تازگی عرضه کرده‌ایم. این بازی موبایلی مخصوص کودکان ۴ تا ۹ ساله، شامل مجموعه بازی با موضوع پیاده‌روی اربعین است که از طریق کافه‌بازار قابل دریافت و نصب است. کودکان در قالب بازی‌های موکب‌داری، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا و... با خاطرات و حال و هوای این سفر آشنا می‌شوند.

دستاورد دانش‌بنیان‎ها در همراه‌کردن "کودکان اربعین" با بزرگ ترین رویداد

وی خاطرنشان کرد: در عین حال برای کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین‌شان در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند، بسته‌های فرهنگی را تدارک دیده‌ایم که شامل بازی رومیزی، پکیج کاردستی، پازل، نقاشی و رنگ‌آمیزی است. تعداد ۶ هزار بسته فرهنگی مخصوص اربعین توسط امور بانوان شهرداری تهران خریداری شده و در عمود ۸۳۳ – موکب مادر و کودک عقیل در طریق الحسین (ع) – به کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین خود در این مراسم حضور دارند، اهدا می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و موسسه فرهنگی و هنری مهاد رسانه پژوه شیراز تأکید کرد: برخی از مراکز فرهنگی و موکب‌ها در شهر شیراز نیز به صورت خودجوش این بسته‌های فرهنگی را تهیه کرده و در مسیر پیاده‌روی اربعین به کودکان و نوجوانان هدیه می‌کنند. سایر علاقه‌مندان نیز می‌توانند از طریق سایت به نشانی mehadkids.ir بسته‌های فرهنگی ویژه اربعین و سایر محصولات فرهنگی مذهبی را تهیه کنند. همه کودکان می‌توانند از طریق اطلاعاتی که در بسته‌ها قرار داده شده است، در پویش و مسابقه ملی کودکان اربعین شرکت کرده و از جوایز این مسابقه بهره‌مند شوند.

افسری افزود: رایزنی و تعامل‌هایی با ستاد اربعین و سایر نهادهای فرهنگی داشته‌ایم و محصولات فرهنگی شرکت از جمله بازی موبایلی را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم طی سال‌های آینده، حضور گسترده‌تری در مراسم پیاده‌روی اربعین داشته باشیم. همچنین بسته‌های فرهنگی دیگری ویژه سایر مناسبت‌های مذهبی از جمله عید غدیر و همینطور محصولات تعاملی در در حوزه قرآنی تولید کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha