پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران از جمله نفراتی است که بیشترین شانس ممکن را برای رسیدن به آوردگاه بزرگ پاریس دارد.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینشی‌های المپیک از ۱۷ شهریورماه در شهر ریاض آغاز می‌شود. تیم مردان ایران با ترکیب کامل و تیم بانوان نیز با چهار وزنه‌بردار به این دوره از پیکارها اعزام شدند. حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، رضا دهدار، امیرحقوقی، سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی ، پیمان جان، علی داودی و آیت شریفی نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

در مسابقات جهانی عربستان بیش از ۷۰۰ وزنه‌بردار زن و مرد حضور دارند که برای ثبت بهترین رکورد خود در چرخه انتخابی المپیک تلاش خواهند کرد.

پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

انتخاب مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ عربستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینش‌های المپیک موجب شده تا مدعیان برای رسیدن به پاریس برنامه ویژه‌ای داشته باشند یکی از این مدعیان رضا دهدار ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران است که به همراه داودی شرایط بسیار مطلوبی برای کسب سهمیه دارد. دهدار با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی کلمبیا و ثبت حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم در مجموع اکنون در جمع‌ برترین‌های این وزن قرار دارد.

پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

ملی‌پوش خوزستانی وزنه‌برداری ایران در جهانی کلمبیا با مهار ۱۷۷ کیلوگرم در یکضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۳۹۰ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید. دهدار که با رکورد ورودی ۴۰۶ کیلوگرم قرار است در مسابقات جهانی عربستان حضور داشته باشد در استارت لیست اولیه بالاتر از فارس الباخ از قطر، هوان هوا لیو از چین، گاسپاریان و کاراپتیان از ارمنستان قرار گرفته که رکورد ورودی خود را ۴۰۰ کیلوگرم اعلام کردند.

پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

دهدار تاکنون در ۲ گزینشی مهم المپیک (جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا و قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در جینجو) حضور داشته و جهانی عربستان برای این وزنه‌بردار می‌تواند به معنای تایید سهمیه باشد. دهدار حتی اگر در رقابت‌های جهانی وزن‌کشی کند مشکلی در مسیر رسیدن به المپیک ندارد و برای تایید نهایی سهمیه خود باید یک سفر به پوکت مالزی و حضور در مسابقات جام جهانی داشته باشد. دهدار در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در جینجو کره جنوبی به عنوان پنجمی رسید. دهدار در آن رقابت‌ها موفق به مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی در یکضرب، ۲۱۱ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۳۸۳ کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد.

دهدار هر چند که در مسیر المپیکی شدن رقبای بزرگ جهانی دارد اما هنوز اطمینان کافی از اعزام به پاریس ندارد زیرا در این وزن سیدرسول متعمدی حضور دارد که در صورت آمادگی می‌تواند به یکی از پدیده‌های وزنه‌برداری جهان در المپیک تبدیل شود. معتمدی که آبان ماه سال گذشته در مسابقات لیگ برتر مصدوم شد از شرایط نرمال فاصله دارد و حتی در مسابقات جهانی عربستان به رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم در گروه D دسته ۱۰۲ کیلوگرم به روی تخته رقابت خواهد رفت.

پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

قرار بود در دسته ۱۰۲ کیلوگرم سهراب مرادی نیز به جمع مدعیان داخلی اضافه شود اما مصدومیت مانع بزرگ در راه این وزنه‌بردار بود و مرادی در نهایت ترجیح داد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند تا جهان ورزش از هنرنمایی یکی از نابغه‌های پولاد سرد محروم بمانند.

پولادمردان در مسیر المپیک؛ دهدار به ایستگاه پاریس می‌رسد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha