امام جمعه قصرشیرین: دشمنان ملت ایران روز به روز ضعیف تر می شوند

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین با اشاره به تبیین جمله کلیدیِ به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، گفت: مردم ایران و نظام انقلابی ایران طی ۴۵سال گذشته، به مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند و در مقابل، دشمنان ایران چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه‌ای رو به ضعف نهاده‌اند.

حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های این هفته نماز جمعه قصرشیرین، افزود: حال و روز امروز صهیونیستها از یک سو و قوت و اقتدار محور مقاومت از دیگر سو مهم‌ترین گواه صدق این ادعا است.

وی در ادامه گفت: اکنون به‌خاطر عظمت استقامت ملت ایران، تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است و به‌خاطر سیاست متوازن ایران در رفع تحریم‌ها و شرطی‌نکردن اقتصاد به زلف مذاکرات و نیز اتخاذ سیاست‌های درست خصوصاً در دولت سیزدهم و نیز تلاش برای خنثی‌سازی تحریم، موجب شده است و در بسیاری عرصه‌ها تحریم‌ها کم‌اثر شود و حرکت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

امام جمعه قصرشیرین اضافه کرد: در عرصه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف راه‌های میان‌بُر زیادی را رفته‌ایم و مرزهای دانش را علیرغم شگفتی دشمن درنوردیده‌ایم و ما می‌توانیم را تجربه کرده‌ایم. طبیعی است مسیر آینده در این راه روشن‌تر است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به پیام‌های افتتاح بزرگترین و ایرانی‌ترین پروژه گازی گفت: تکمیل فاز ۱۱پارس جنوبی پس از یک وقفه ۲۰ساله، دستاوردی مهم برای بخش انرژی ایران است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل ناترازی گاز خصوصاً در فصل سرما را حل کند و از مشکلات کشور در زمستان‌ها بکاهد.

حجت الاسلام صالحی افزود: این دستاورد نشان‌دهنده‌ قدرت و نفوذ شعار جاودانه "ما می‌توانیم" است و نماد توانمندی‌های فنی و عزم متخصصان ایرانی در غلبه بر چالش‌ها و تکمیل پروژه‌های پیچیده است.

او همچنین سه برکت عظیم حماسه عاشورا را بیان کرد و گفت: اولین پیامد و اثر حماسه کربلا، این بود که اسلام اموی از اسلام علوی جدا شد. مردم فهمیدند اسلام یزید اسلام اموی است و اسلام امام حسین علیه السلام اسلام علوی است. مشخص شد در اسلام اموی شراب‌خوردن، ظلم‌کردن و جنایت‌کردن مجاز است. در حقیقت اسلام اموی یک اسلام تصنعی و جعلی است.

وی دومین پیامد حادثه عاشورا را جرأت مبارزه با طاغوت و ظلم یزید بیان کرد و گفت: سومین پیامد حادثه عاشورا ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا است که این بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha