شهروندان اخبار مرتبط با الحاق اراضی به محدوده شهر را از مبادی رسمی پیگیری کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: از هم استانی ها درخواست می شود که اخبار مرتبط با الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر را از مبادی و کانال های رسمی پیگیر باشند.

سعید خلجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به زنجان در جلسه معاونین با تعدادی از اعضای تعاونی های مسکن استان چهارچوب، مبانی قانونی و توجیه الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده قانونی شهر و تجربه سایر استان ها تشریح شد.

وی اضافه کرد: پیرو جلسه یاد شده و با تاکید و نظر استاندار زنجان روز گذشته جلسه ای با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و مدیران راه شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران عامل و اعضای هیات مدیره‌ تعدادی از تعاونی‌های مسکن یادشده در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: نماینده وزارت راه و شهرسازی با استماع کامل خواسته‌های تعاونی های مسکن و همچنین بررسی دقیق مسائل و مشکلات و فرآیندهای طی شده، پیشنهادهای تهیه شده توسط بدنه مدیریتی استان از جمله استانداری در چهارچوب و مقدورات قانونی را مطرح و بر لزوم اخذ تاییدیه تمامی ارکان دخیل بر موضوع از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود استقبال مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برخی از تعاونی ها با ساختار کلی پیشنهادهای ارائه شده برخی از تعاونی ها با پیشنهادات ارائه شده مخالفت کردند اظهار داشت: تبیین ابعاد موضوع و منافع پیشنهادهای مطرح شده برای اعضای این تعاونی ها لازم به نظر می رسد.

خلجی افزود: در این راستا مقرر شد در سطح استان مبانی توافق و مقدورات قانونی و ساختار پیشنهادها برای تشریح به اعضای تعاونی های مزبور توسط اداره کل راه وشهرسازی مدون شود.

وی اضافه کرد: در صورت عدم امکان حصول نتیجه با تمام تعاونی ها در راستای حل مشکلات تعاونی های موافق اقدام و امکان حصول نتیجه برای حل و فصل موضوع با توجه به زیاده خواهی برخی از تعاونی ها مشکل بوده و آثار سو و زیان برای اعضا خواهد داشت.

این مسوول ادامه داد:به رغم نظر کارشناسان امر بر عدم توجیه فنی و کارشناسی افزایش محدوده شهر، رفع مشکلات اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن شهر زنجان که اقدام به خرید اراضی زراعی خارج از محدوده قانونی شهر کرده اند و جلوگیری از سوءاستفاده و انتفاع شخصی برخی افراد سودجو از شرایط فعلی در راستای منافع عموم مردم جزو اولویت ها و دغدغه های مدیریت عالی استان است.

وی خاطر نشان کرد: عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برخی از تعاونی ها در باب پیشنهادهای ارائه شده در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر منجر به عدم حصول نتیجه در جلسه برگزار شده در این راستا و موکول شدن موضوع به جلسات آتی و تبیین شرایط برای اعضاء شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha