۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85217168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین تاریخی به قدمت قیام عاشورا دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به اینکه مراسم اربعین قدمتی به اندازه تاریخ کربلا و عاشورای امام حسین(ع) دارد، گفت: برگزاری این مراسم در چند سال اخیر تبدیل به مناسک باشکوه دینی و سیاسی برای ایران و جهان شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید خلیل صفی الحسینی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس «بین‌المللی بودن، حرکت فرامذهبی، پیام‌رسان وحدت و آثار سیاسی آن در عراق» را از مولفه‌های برپایی باشکوه مراسم اربعین در چند سال اخیر دانست و اظهار کرد: عاشقان امام حسین(ع) با هر دین و مذهبی از نقاط مختلف جهان پای پیاده در کنار هم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: مردم عراق با پذیرایی و در اختیار گذاشتن خانه‌های خود میزبانان خوبی برای زائران اباعبدالله حسین(ع) در ایام اربعین هستند و همچنین باید قدردان ملت ایران بود که مساعدت‌های ارزشمندی برای برپایی موکب در نقاط مختلف کشور و خاک عراق انجام می‌دهند.

حجت الاسلام صفی الحسینی با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه که فرمودند ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کردیم و به قله‌ها نزدیک شدیم، بیان کرد: زمان خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شکر و حرکت است و مسوولان باید با این روحیه تلاش داشته باشند.

وی قرارگرفتن جزو ۱۰ کشور تولید کننده واکسن کرونا و پیشگامی در پژوهش‌های سلول‌های بنیادی، داشتن سرعت ۱۱ برابر تولیدات علمی نسبت به میانگین جهانی، معرفی به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان پهپادهای نظامی و تثبیت جایگاه سیاسی و تحولات بین المللی و قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه، پیشگامی در علم نانو، یکی از بزرگترین قدرت‌های موشک جهان بودن و قرارگیری در میان ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد را از جمله دلایل نزدیکی ایران اسلامی به قله موفقیت‌ها دانست.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: این اقدامات خوب دولتمردان، نیروهای نظامی و امنیتی کشور و حمایت همیشگی مردم ایران با سکان داری با بصیرت رهبر معظم انقلاب، ایران را به قله‌ها نزدیک کرده است.

حجت الاسلام صفی الحسینی جهت‌گیری شهیدان رجایی و باهنر را جهادی و انقلابی دانست و گفت: مسوولان برای ارائه بهترین خدمت به مردم باید با تاکید بر کسب رضای الهی، از راه و منش این شهیدان الگو گیرند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس افزود: رهبر معظم انقلاب با تمجید از عملکرد خوب دولت از جمله در کارهای زیربنایی، رشد شاخص کلان اقتصادی و سیاست خارجی، بر این نکته تاکید کردند که مردم از مسوولان انتظار دارند برای پهن کردن سفره خانواده‌های خود اذیت نشوند.

حجت الاسلام صفی الحسینی ادامه داد: معیشت و امنیت غذایی مردم از ضروریات است و مسوولان باید به این توصیه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند و لازم است تورم دورقمی نامطلوب هرچه زودتر کاهش یابد در کنار آن کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار و نرخ ارز و رشد تولید به عنوان شاخص‌های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله برنامه هفتم توسعه مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: عمده تحریم‌ها با هدف گروگان گرفتن معیشت مردم است و باید در کنار مذاکرات، تحریم‌ها را خنثی کرد و مهمترین شاخص خنثی سازی تحریم‌ها کاهش تورم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha