۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85217110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شطرنجباز اتریشی: ایران کشوری با فرهنگ اصیل و مردمانی خونگرم است

همدان- ایرنا- استاد بین المللی شطرنج کشور اتریش در حاشیه حضور در مسابقات اوپن بین المللی ابن سینا همدان گفت: ایران را کشوری با فرهنگ اصیل و مردمان میهمانواز و خونگرم می‌شناسم.

"رابرت کرسل" شامگاه پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا در همدان اظهار داشت: دو بار موفق به حضور در کشور ایران شده‌ام و از زیبایی شهرهایی نظیر همدان و کرمانشاه لذت برده‌ام.

وی اضافه کرد: برخورد مناسب مردم و میهمانوازی مطلوب ایرانیان باعث شد تا امسال نیز در رویداد بین المللی شطرنج به میزبانی این کشور شرکت کنم و از این حضور رضایت دارم.

کرسل میزبانی مسابقات اوپن بین المللی ابن سینا را بسیار مطلوب دانست و گفت: هتل محل اقامت، نحوه تردد به محل مسابقه و نیز چگونگی برگزاری این رقابت‌ها بسیار مطلوب بود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای شطرنجبازان قدرتمند و صاحب نام در سطح جهان است، گفت: مسعود مصدق‌پور قهرمان جهان در سن ۱۸ سال شدند و جزو بهترین‌ها هستند و در اوپن ابن سینا نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد که نشان از جایگاه بالای فنی شطرنجبازان ایرانی دارد.

این شطرنجباز اتریشی خاطرنشان کرد: سطح کیفی مسابقات شطرنج اوپن ابن سینا بسیار بالا بود و خوشحالم که این فرصت فراهم شد تا با حضور در این کشور، چنین رقابت‌های جذابی را تجربه کنم.

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا همدان با قهرمانی استادبزرگ مسعود مصدق‌پور از خراسان رضوی به پایان رسید.

مسابقاتی که با شرکت ۷۲۱ شطرنجباز داخلی و خارجی، طی ۹ دور و رقابت استادان بزرگ و بین المللی شطرنج به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha