جامعه پزشکی استان اردبیل به برکت انقلاب اسلامی متحول شده است

اردبیل - ایرنا - رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گفت: جامعه پزشکی و درمانی در استان از نظر کمی و کیفی، بعد از انقلاب اسلامی متحول شده و نشانگر همت نظام در تربیت پزشکان حاذق است.

دکتر منصور جعفری نمین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خیلی از اهالی استان به یاد دارند که پزشکان هندی در برخی شهرستان‌های استان، مردم را معاینه می‌کردند و این نشان بارز کمبود پزشک و کادر درمان در استان بود.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و توجه نظام و دولت‌ها به تربیت پزشکان ماهر، امروز فقط در شهرستان‌های اردبیل، نیر و نمین یک‌هزار پزشک عمومی، ۷۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۳۰۰ دندانپزشک و داروساز مشغول خدمت هستند و این آمار با وضعیت جامعه پزشکی قبل از انقلاب و سال‌های اوایل انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: اکنون تمام اعمال جراحی مورد نیاز بیماران، با کیفیت قابل توجه در اردبیل انجام می‌گیرد و هیچ بیماری به استانی دیگر یا مرکز کشور ارجاع داده نمی‌شود مگر اینکه خود بیمار طالب عمل جراحی در جایی دیگر باشد.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده و اکنون با هفت دانشکده و ۱۳ بیمارستان دولتی، فعال است و روز به روز زیرساخت‌های آموزشی و خدمات‌رسانی آن تقویت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تازگی از خریداری و تامین تجهیزات مورد نیاز طب هسته‌ای برای این استان خبر داد و گفت: دنبال آماده‌سازی ساختمان، جهت نصب و راه‌اندازی اقلام خریداری شده هستیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha