۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲
کد خبر: 85217006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمدید کاهش عرضه نفت روسیه به بازارهای جهانی

۹ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲
کد خبر: 85217006
تمدید کاهش عرضه نفت روسیه به بازارهای جهانی

تهران- ایرنا- الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه، گفت: مسکو با کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس برای تمدید کاهش عرضه نفت خود به بازارهای خارجی به توافق رسیده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، معاون نخست‌وزیر روسیه در نشستی که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد، اعلام کرد: روسیه با کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس برای تمدید کاهش عرضه نفت خود به بازارهای خارجی به توافق رسیده و شرایط و مفاد آن هفته آینده منتشر خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر اینکه مسکو به تمامی تعهدات خود در زمینه صادرات نفت به مشتریان نفت این کشور در ماه آگوست عمل کرده است، افزود: در بحث کاهش عرضه نفت به بازار جهانی همانند رویه خود در ماه مه عمل خواهیم کرد.

تمدید کاهش عرضه نفت روسیه به بازارهای جهانی

به نوشته خبرگزاری تاس، پیشتر اگرچه نواک تمدید تعهدات داوطلبانه روسیه برای محدود کردن عرضه نفت خود به بازارهای بین‌المللی تا ماه اکتبر را رد نکرده بود اما با اشاره به اینکه «هنوز برای صحبت در مورد آن خیلی زود است» درباره جزئیات آن توضیحی نداده بود.

روسیه در ماه مارس شروع به کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به میانگین حجم تولید نفت خود در فوریه کرد و پس از آن، این کاهش داوطلبانه تولید نفت روسیه چندین بار تمدید شد.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه هفته گذشته بهای نفت به دلیل کاهش عرضه جهانی از سوی کشورهای عضو اوپک پلاس از جمله عربستان و روسیه، افزایش یافت.

در همین ارتباط مسعود مستأجران کارشناس دیپلماسی انرژی، گفت: کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، حدود ۸۰ درصد از ذخایر نفت جهان (بالغ بر ۱۳۸۰ میلیارد بشکه) را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین این کشورها همچنان می‌توانند در راستای منافع مشترک گام بردارند و با تقویت مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین، بازار یکی از راهبردی‌ترین منابع در دسترس بشر، نفت‌خام، را به عنوان یک بازیگر کلیدی در اختیار داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha