۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85216767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام نزدیک به ۳۵ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از ۳۵ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه انجام شد.

به گزارش جمعه ایرنا، عبداله خوان‌زاده در چمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، کارکنان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها از ابتدای عملیات خدمات‌رسانی به زائران در نقطه صفر مرزی حضور داشتند و بیش از ۱۲۰ نیروی دورهدیده، کار مراقبت و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر در هر نوبت کاری ۱۲ نیروی بهداشتی حضور دارند که به تدریج با اوج بازگشت زائران تعداد این نیروها نیز افزایش خواهد یافت.

خوان‌زاده بیان کرد: تا امروز برای تعداد ۳۴هزار و ۸۴۴ زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرمیک انجام شده و از ۲۹۷ نفر نیز نمونه انسانی گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته ۶هزار و ۸۷۱ مورد از مواکب، استراحتگاه‌ها و تاسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است و از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد ۶هزار و ۹۷۰ مورد کلرسنجی و ۵۳۳ مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.
وی گفت: با دستگاه‌های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا ۲هزار و ۷۸۸ مورد سنجش صورت گرفت و چهار هزار و ۱۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

خوان‌زاده با اشاره به اینکه تا روز گذشته برای ۱۶۲ زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، بیان کرد: برای ۳۴۶ نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای ۱۰۲ نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شد.

وی با اعلام این خبر که از ۲ مادر باردار پرخطر نیز مراقبت شد، افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ مادر بارداری نیازمند اعزام به بیمارستان نبوده و برای ۱۹ نفر نیز خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: نیروهای مستقر در پایانه مرزی به ۲۲هزار و ۲۲۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه دادند و ۱۳هزار و ۱۲۹ مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از پمفلت، بروشور و پوستر هم در بین زائران توزیع شده است.

پانزدهم شهریورماه امسال مصادف با بیستم ماه صفر و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب شهر خرمشهر واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha