تامین آب حدود چهار هزار هکتار اراضی شالیزاری تنکابن با بهره برداری از سد انحرافی کشکو

ساری- ایرنا- سد انحرافی کشکو که برای تامین آب کشاورزی چهار هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان تنکابن با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سد انحرافی کشکو که یکی از بزرگترین سدهای انحرافی مازندران به شمار می‌آیدکه نقش مهمی در تامین آب اراضی شالیزاری منطقه دارد.

مدیر دفتر طرح‌های زودبازده و مشارکت‌های مردمی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این که عملیات اجرایی این سد سال ۱۳۹۷ آغاز شد، گفت: خوشبختانه طی ۲سال اخیر با توجه به افزایش اعتبارات حوزه آب مازندران و نگاه ویژه دولت سیزدهم روند اجرایی سد انحرافی کشکو شتاب بیشتری گرفت و اکنون شاهد بهره‌برداری رسمی از این پروژه مهم تأمین آب کشاورزی منطقه هستیم.

رضا رسولی افزود: سد انحرافی کشکو با صرف بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و نقش مهمی در تأمین آب حدود چهار هزار هکتار از شالیزارهای منطقه دارد.

وی از آغاز عملیات اجرایی یک سد انحرافی دیگر در تنکابن همزمان با بهره‌برداری از سد کشکو نیز خبر داد و اظهار کرد: امروز با حضور مسوولان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی سد انحرافی مزرک نیز به زمین زده شد.

مدیر دفتر طرح‌های زودبازده و مشارکت‌های مردمی شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: برای اسخت سد انحرافی مزرک که از دیگر طرح‌های مهم تأمین آب کشاورزی منطقه محسوب می‌شود، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

تامین آب حدود چهار هزار هکتار اراضی شالیزاری تنکابن با بهره برداری از سد انحرافی کشکو

برنجکاری یکی از مهم‌ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تأمین می‌شود.

مازندران با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha