هلال احمر استان اردبیل در پی هشدارهای هواشناسی در آماده‌باش کامل است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران، و سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های احتمالی جمعیت هلال احمر این استان برای امدادرسانی به مردم در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برد.

حمید قویدل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز گذشته که افزایش بارش‌ها ، آبگرفتگی و سیلاب موجب بروز خسارت در شهرستان مشگین‌شهر شد ، امدادگران هلال احمر استان از ساعات اولیه برای امدادرسانی بسیج شدند.

وی اضافه کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان (EOC) جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی در آماده‌باش بوده و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: تیم‌های عملیاتی در مرکز استان و شعب تابعه جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری شعب در محورهای مواصلاتی استان در آماده‌باش کامل بوده و هموطنان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش باران دیشب موجب جاری شدن سیل در مشگین‌شهر شد و ۱۸ روستای این شهرستان را گرفتار کرد.

بر اساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی (شماره ۴۲) طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهرستان‌های استان اردبیل شاهد بارندگی بودیم که بیشترین مقدار بارندگی در شهرستان مشگین‌شهر (ایستگاه باران سنجی جبدرق) ۵۶ میلی متر ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز از تداوم ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق این استان تا فردا (پنجشنبه) خبر داد و اعلام کرد: در برخی از مناطق بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات نیز انتظار می‌رود.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha