کتابخانه های عمومی سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به خصوص قشر نوجوان و جوان، گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان سنگر اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب عمل می‌کنند.

یونس فاتح روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تبریز با بیان اینکه هیچ رسانه ای جایگاه کتاب را نمی گیرد، افزود: سکاندار امر کتاب و کتابخوانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و تاکیدات ایشان به امر کتابخوانی وظیفه همه دستگاه ها در این حوزه را مشخص می کند.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست بدهیم تا با هم افزایی، توسعه همه جانبه در امر کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ها شکل بگیرد چرا که توسعه این حوزه به کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری خواهد انجامید.

فاتح با اشاره به اینکه کتابداری شغل مقدسی است، افزود: ایجاد دغدغه فرهنگی میان آحاد مردم بسیار مهم است، اگر عموم مردم احساس نیاز به مطالعه را در خود احساس کنند به سمت کتابخانه های عمومی جذب خواهند شد و در آن زمان کتابخانه های عمومی و کتابداران به عنوان خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و در راستای ترویج الگوی زندگی اسلامی و ایرانی نقش سنگینی خواهند داشت.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه نیم درصد درآمد شهرداری های شهرستان تبریز باید در جغرافیای همین شهرستان هزینه شود، گفت: شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان به ویژه شهر تبریز با پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی، در توسعه و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه های عمومی گام بردارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان گفت: سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه اجتماعی محل رجوع همه مردم شهر و روستا از طریق ایجاد خدمات جدید و متنوع است.

اسد بابایی با اشاره به افزایش شاخص های کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی استان و شهرستان تبریز در ۲ سال اخیر و اهتمام جدی فرهنگی دولت سیزدهم، افزود: باید از این فرصت استفاده کرده و از طریق همکاری همه سازمان های درگیر در حوزه فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی، پیشرفت فرهنگی استان را تسریع کرد.

در پایان این نشست اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تبریز، نظرات خود در جهت پیشرفت و توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان را مطرح کردند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۱۶ کتابخانه عمومی است و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان با رشد ۵.۵ درصدی در یک سال گذشته به سه میلیون و ۳۲۷ هزار و ۲۷۶ نسخه رسیده است.

تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان با رشد ۱۰۱ درصدی در یک سال گذشته از ۷۸ هزار و ۹۲۱ نفر به ۱۵۸ هزار و ۹۴۹ نفر رسیده است که بیش از ۶۳ درصد این اعضا، کودکان و نوجوانان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha