هم افزایی دانشگاه‌ها و سپاه استان قم افزایش می‌یابد

قم - ایرنا – فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم، با بیان اینکه یکی از رویکردهای این نهاد برنامه‌ریزی و تلاش باهدف ساخت دانشگاه تراز اسلامی است، گفت: با اقدامات انجام‌شده تعامل و هم افزایی بین سپاه استان و دانشگاه‌های قم افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا موحد روز چهارشنبه در نشست با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم، اضافه کرد: تعاملات خوبی سپاه قم و مراکز آموزش عالی استان در راستای ارتقای سطح علمی، فرهنگی و کارهای پژوهشی انجام یافته است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم این نشست هم اندیشی و بیان نکته نظرات روسای دانشگاه‌های استان در خصوص همدلی و هم افزایی در جهت پررونق تر شدن بار علمی، معرفتی و فرهنگی دانشگاه‌های قم است.

وی به تعاملاتی که بین سپاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منعقدشده پرداخت و گفت: انتظاری که از دانشگاه‌های استان قم می‌رود این است که الگوی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باشند.

در ابتدای این نشست که با دبیری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های قم صورت گرفت، تعدادی از روسای دانشگاه‌های استان به بیان راهکارهای برای ارتقاء رشد علمی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان پرداختند.

گفتنی است در این نشست معاونین آموزش، دانشجویی، فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه‌های استان نیز در این نشست حضور داشتند.

استان قم دارای ۳۱ دانشگاه (دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، فنی) است طبق آخرین اطلاعات موجود در اساس سال تحصیلی گذشته و۶۶ هزار و ۱۲۸ دانشجو در قم مشغول تحصیل هستند، در این میان ۳۳ هزار و ۵۴۷ نفر از دانشجویان را پسران و ۳۲ هزار و ۵۸۱ نفر را دختران تشکیل می‌دهند؛ همچنین حدود ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌های قم را دانشجویان بومی و ۳۰ درصد را دانشجویان غیربومی به خود اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha