فرماندار کرمان: ۱۷۷ پروژه به ارزش سه و نیم همت در این شهرستان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان با اشاره به اینکه امسال به مناسبت هفته دولت ۱۷۷ پروژه به ارزش سه و نیم همت در این شهرستان افتتاح شد، گفت: ۲۷ پروژه نیز در آینده نزدیک در کرمان کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات انجام شده طی سالهای گذشته در شهرستان کرمان گفت: در زمینه تامین روشنایی معابر این شهرستان مشکلات جدی وجود دارد لذا امسال ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشترک برای تامین روشنایی معابر هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۵۰ میلیارد ریال مجوز شورای شهر را دارد و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از سوی شرکت توزیع برق برای روشنایی رینگ شهر هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از خدمات و دستاوردهای دولت در نتیجه کار جمعی دستگاه‌های اجرایی به ویژه همراهی اصحاب رسانه حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان محور تولید هستند و نیازهای جامعه به دست آنان محقق می‌شود، ادامه داد: مجموعه بنیاد مسکن سال گذشته ۸۳ پروژه به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال را در ۷۳ روستای شهرستان کرمان آماده و اجرایی کرده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه طی سال جاری ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اجرا شده است، اظهار داشت: سال گذشته نیز در شهرستان کرمان نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب آسفالت معابر اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجتمع آبرسانی به ۱۸ روستا در شهداد با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به انجام رسید، تاکید کرد: تلاش برای تامین آب روستاهای لنگر و سکنج در بخش ماهان و حفر چاه و انتقال آب در روستای هوتک نیز از جمله اقدامات حوزه آبرسانی در روستاهای شهرستان کرمان است.

بابایی با اشاره به اینکه پارسال یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه تامین آب روستاهای شهرستان کرمان اجرا شده است، گفت: سال گذشته ۴۶۰ میلیار ریال اعتبار برای تامین آب اضطراری شهر کرمان در نظر گرفته شد.

فرماندار کرمان: ۱۷۷ پروژه به ارزش سه و نیم همت در این شهرستان افتتاح شد

وی با اشاره به مشکل نشت آب از برخی لوله‌های قدیمی شهر کرمان، گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی شبکه آبرسانی این شهر هزینه شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال پروژه‌ در حوزه راه و شهرسازی شهرستان کرمان انجام شده است، ادامه داد: اعتبار بسیار خوبی از مصوبات سفر رییس جمهور به کرمان به باند دوم محور کوهپایه تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۴۵۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت زمین تهیه شده است، اظهار داشت: روز گذشته ۱۰۵ زمین در محدوده منطقه ماهان به این خانوارها تحویل شده است.

بابایی با اشاره به اینکه ضریب برخورداری مردم شهرستان کرمان از راه‌های روستایی پایین ترین حد در استان کرمان است، گفت: در حوزه راهداری نیز، احداث جاده های روستایی که مهم تر هستند در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سال گذشته مجموع اعتبار کل شهرستان کرمان سه هزار میلیارد ریال بود که یکهزار میلیارد ریال آن به حوزه راهسازی اختصاص پیدا کرد زیرا توسعه بدون راه ممکن نیست.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال فرایند اجرای ۳۰۰ کیلومتر آسفالت گرم معادل سه هزار و۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان کرمان آغاز شد.

وی با اشاره به شروع ۷۰ کیلومتر روکش آسفالت بعد از هفته دولت در شهرستان کرمان، بیان کرد: بندهای خاکی در شهداد به طول چهار و نیم کیلومتر اجرا شده که این مهم در جلوگیری از سیلاب‌های این منطقه موثر است.

بابایی با اشاره به اینکه بعد از هفته دولت در حوزه میراث فرهنگی ۸۷۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان کرمان افتتاح خواهد شد، گفت: در مجموعه ارگ راین از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی قراداد B.O.T (در این نوع قرارداد، شرکت بخش خصوصی متعهد می‌شود که سرمایه‌گذاری لازم برای انجام یک پروژه (معمولاً بزرگ و زیرساختی) را انجام داده، سپس به مدت محدودی از آن در عوض سرمایه‌گذاری انجام داده بهره‌برداری نماید) در حال انعقاد است.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه گازرسانی به مناطق حرمک و کشیت در گلبافت، تکاب شمالی و جنوبی در شهداد و دهستان گروه راین در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی در حوزه شهری شهرستان کرمان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است، بیان کرد: در حوزه‌های شهری و روستایی ضریب برخورداری از گاز در این شهرستان جمعا ۹۹درصد است.

بابایی با اشاره به اینکه پارسال ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال خطوط شبکه گاز در شهرستان کرمان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان شهرستان کرمان که عموما در مناطق سخت‌گذر قرار دارند سرانه‌های مناسبی در حوزه گازررسانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ شهرستان کرمان تا ابتدای هفته دولت حدود ۲ میلیون متر مربع آسفالت انجام شده است، بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای تامین بحث پایش تصویری در تمام شهرستان های کرمان انجام شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه ۱۳ چمن مصنوعی طی هفته دولت در روستاهای شهرستان کرمان اجرا شده است، بیان کرد: در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال برای این مهم هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان کرمان یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال پروژه اجرا کرده است، بیان کرد: اعتباری برای روستاهای فاقد دهیاری در این شهرستان در نظر گرفته شده که اولویت این بخش در حوزه تامین آب بخش کشاورزی و احیای قنوات است.

بابایی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن تجارت در شهرستان کرمان، ۲ پروژه به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در هفته دولت آماده افتتاح داشتیم، گفت: سال گذشته در حوزه صنعت ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت سرانه دانش‌آموزی در کرمان به سرعت به افزایش فضای فیزیکی و تعداد کلاس‌های درس در این شهرستان نیاز داریم.

فرماندار کرمان گفت: پارسال از اعتبارات ملی و استانی در حوزه مدرسه‌سازی و تامین فضای آموزشی جمعا ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان کرمان تعریف، اجرا و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ کلاس درس تا شهریورماه به مجموعه شهرستان کرمان اضافه می شود، بیان کرد: افزایش این تعداد کلاس هنوز پاسخگوی نیاز آموزشی شهرستان نیست.

بابایی با اشاره به اینکه حوزه رشد تولید اولویت نخست در شهرستان کرمان است، بیان کرد: در همین راستا برای امسال شرکت‌ها و کارخانجات نیمه فعال و راکد را به ظرفیت قانونی تولید خواهم رساند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد امسال شهرستان کرمان با توجه به موضوع جهاد تبیین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسائل فرهنگی است، گفت: امسال ۲۰ برابر سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha