عنایتی: تیم امید با مربی خارجی هم نتیجه نگرفته است/ نگران نتایج هانگژو و انتخابی نیستم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال امید با تاکید بر این که نگران نتایج احتمالی تیمش در انتخابی جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو نیست، گفت: نگران نیستم چون امید با سرمربی خارجی هم نتیجه نگرفته است ولی با به دنبال دفاع از اعتبار فوتبال ایران هستم.

به گزارش ایران، در ادامه نشست‌های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲، صبح امروز نشست خبری رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال امید و مهران فرقانی مدیر تیم‌ امید برگزار شد.

عنایتی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی گفت: هانگژو در جامعه فوتبال حساسیت ایجاد کرده و قبل از آن باید به ازبکستان برویم. کار فوق‌العاده سختی داریم چون زمان طلایی برای بازی‌های تدارکاتی را از دست دادیم. می‌دانید بعد از رفتن تیم‌ها به استراحت، جمع کردن یک تیم با لیست ۵۰ نفره خیلی سخت است. اما شرایط طوری است که می‌توان در شرایط سخت هم کارهای بزرگی انجام دهیم. در تورنمنت غرب آسیا در عراق شرایط سختی داشتیم. به لحاظ فوتبالی بچه‌ها بد نبودند اما به لحاظ بدنی خوب نبودیم. می‌دانید در فینال چه اتفاقی افتاد ولی تدارکاتی خوبی برای بچه‌ها بودند هرچند که خیلی تلاش کردیم قبل از لیگ اردو داشته باشیم.

وی افزود: جمع کردن بازیکنان از باشگاه‌ها کار بسیار سختی است و باید از مربیان لیگ برتری به دلیل همکاری‌هایشان تشکر کنم. به اردوی ترکیه رفتیم و سه بازی تدارکاتی خوب داشتیم. خیلی از بازیکنان ما در حال حاضر شرایط خوبی دارند و اعتماد مربیان و مدیران را جلب کرده‌اند که این برای فوتبال ما اتفاق خوبی است. ما زیرمجموعه تیم ملی بزرگسالان هستیم و امیر قلعه‌نویی گفت باید شرایط تیم ملی را تغییر دهیم.

عنایتی ادامه داد: در تیم فوتبال امید بازیکنان باکیفیت زیادی داریم و از امیر قلعه نویی خواهش کردیم که بازیکنان را در اختیار ما قرار دهند و او هم قبول کردند. امیدوارم هم مقدماتی جام ملت‌ها و هم در هانگژو عملکرد خوبی داشته باشیم و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در واکنش به انتقادها از تیم و مشکلاتی از جمله بازیکن ندادن به تیم امید گفت: هر انتخابی که انجام دهیم هم موافق دارد هم مخالف و ما به این مسائل توجه نداریم. الان هم در خدمت تیم ملی هستم و بار سنگینی روی دوشم هست. شرایط هانگزو را نمی‌توانم بگویم خیلی خوب است. چون بازی‌ها در فیفا دی نیست نمی‌توانیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. ما می‌توانستیم خیلی قوی‌تر به هانگژو برویم ولی نمی‌توان کاری کرد و باشگاه‌ها هم به دنبال نتیجه گرفتن در آسیا هستند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را برای دادن بازیکن مجبور کردیم. دیروز جلسه خوبی داشتیم و قرار شد باشگاه‌ها همکاری کنند.

وی در واکنش به مصدمیت سامان فلاح گفت: امروز مشخص می‌شود مصدومیت او چه حد است. امیدوارم مشکلی خاصی نباشد چون او می‌توانست در هانگزو و ازبکستان به ما کمک کند. امیدوارم که اتفاق خاصی رخ ندهد.

عنایتی در واکنش به جنجال‌های پیش از انتخابش بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید و همکاری کنونی کمیته و فدراسیون گفت: از زمانی که من هدایت تیم ملی امید را برعهده گرفتم، شرایط بدی ندیدم. جلسه فوق‌العاده خوبی با دوستان‌مان در کمیته ملی المپیک داشتیم و همه نگران بودند که فرصت را از دست ندهیم و شرایط را به روال عادی برگردانیم. هرچه خواستیم در حد توان نه در حد عالی در اختیار ما قرار دادند. می‌دانیم که شرایط اقتصادی کشور چیست و همه کمک می‌کنند تیم نتیجه خوبی بگیرد. من نمی‌توانم پیش‌بینی مدال کنم. جام باشگاه‌ها ۴۰ درصد توان ما را گرفتن. اما بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارم و بعد از تورنمنت عراق بسیار امیدوار شدم. یک ماه سخت در پیش داریم و باشگاه‌ها را هم درک می‌کنم ولی اگر تعامل داشته باشیم شرایط خوبی در هانگژو تجربه کنیم.

عنایتی در پاسخ به این سوال که به عنوان یک مربی ایرانی آیا نگران نتایج احتمالی تیم و برآورده نشدن توقعات برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی و یا کسب سهمیه المپیک نیست، گفت: نگران نیستم. چون این تیم در گذشته مربی خارجی خوب داشته و نتیجه نگرفته. یک سریال تکراری برای تیم امید همیشه اتفاق افتاده. عدم همکاری باشگاه ها و سرمربیان وجود داشته. امیدوارم تعامل خوبی داشته باشیم. اصلا به این که موفق نشوم فکر نمی‌کنم. همه تلاشم را می‌کنم و رو به جلو نگاه می‌کنم. به بچه‌ها حساسیت‌ها را گفته‌ و تاکید کرده‌ام این یک فرصت تاریخی برای شما که می‌توانید تاریخ ساز شوید. به آن‌ها در تمریناتم گفته‌ام می‌توانند برگی از تاریخ شوند.

سرمربی تیم امید در پاسخ به سوالی درخصوص بازیکنان سهمیه بزرگسال تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام کرد: در ابتدا لیست ۵۰ نفره داشتیم که باید هانگژو می ‌فت و نیازمند، قائدی، مقانلو، مطهری و ترابی ۵ سهمیه اولیه بزرگسال ایران بودند اما هیچ یک از این بازیکنان نمی‌توانند تیم امید را در هانگژو همراهی کنند.

عنایتی افزود: صرفا دو سهمیه ارسلان مطری و حسینی که در باشگاه استقلال هستند که برای تیم امید باقی مانده‌اند و تنها ۲ بازیکن بزرگسال می‌توانیم با خودمان ببریم.

وی در پاسخ به اینکه جواد نکونام در نشست خبری اعلام کرده بود تیم امید را همراهی نخواهد کرد چرا که قرار بود به وی برخی مسائل اعلام شود، تصریح کرد: جلسه‌ای با نکونام داشتم و دغدغه‌های وی را می‌دانم و روز گذشت جلسه فوق العاده‌ای داشتیم و سهیل مهدی با وی تماس می‌گیرد و مشکلات حل خواهد شد. نگرانی کلی نکونام برای دربی و بازی مقابل پرسپولیس در هفته پنجم لیگ است و و حق می‌دهیم که ساده از کنار این مسئله عبور نکنند و دغدغه وی را می‌دانم.

عنایتی با بیان اینکه مسئولان و مردم توقع مدال طلا دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان هم مثل مردم توقع مدال طلای بازی‌های آسیای را دارند و این شاید به لحاظ کیفیت فوتبالی ما خواسته بزرگی نباشد اما خواسته سختی است. ۵۰ سال است که سهمیه المپیک را نگرفته‌ایم. نمی‌توان گفت همه اتفاقات سال‌های گذشته مربوط به سرمربی و بازیکنان باشد. کشورهای دیگر برنامه‌ریزی کرده‌اند و دور را نگاه می‌کنند و مهم نیست که در این تورنمنت برایشان چه اتفاقی می‌افتد ولی متاسفانه ما لحظه‌ای فکر می‌کنیم. اگر برنامه‌ریزی شود به نتیجه خواهد رسید. انتظارات بالا ولی منطقی است. ضمن این‌که مسئولان خودشان شرایط ما را می‌دانند. همگی توقع کسب مدال دارند هر چند که در دل خود می‌دانند شرایط سختی داریم.

وی در مورد حضور الهیار صیادمنش، یاسین سلمانی و محمد امین حزباوی در تیم ملی امید به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، اعلام کرد: در این رابطه صحبت کرده‌ایم و قطعا این سه بازیکن با ما هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. تعامل لازم را کرده‌ایم و قطعا آن‌ها در خدمت تیم ملی خواهند بود.

عنایتی با بیان اینکه لیست ۲۳ نفره تیم ملی امید برای مسابقات ازبکستان و لیست ۲۳ نفره برای بازی های آسیایی هانگژو تغییر نمی‌کنند، گفت: اگر یک باشگاه بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار ندهد باید با تعداد بازیکنان کمتری به هانگژو برویم.

وی در مورد قرارداد کادر فنی تیم ملی امید، اظهار کرد: زمانی که بحث ملی پیش میاد به طور مثال بنده به شخصه بحث مالی ندارد و قسم می خورم پیشنهادات مالی باشگاهی داشتم که ۱۰ برابر تیم امید بود. ایرانی‌ها در تیم ملی آخرین دغدغه شان مسائل مالی است. در مورد داود فنایی نیز مسائلی وجود داشت که بحث مالی نداشت.

سرمربی تیم امید با اشاره به اینکه برنامه ریزی در فوتبال کار ریشه ای بنیادی است، گفت: باید ببینیم چرا در فوتبال پایه برنامه ریزی نداریم و مسئله استعدادیابی در فوتبال ایران آنگونه که باید مدنظر قرار نگرفته است. اگر فرصت داشتم سه تیم امید تحویل می‌دادم. بیش از ۱۱۰ بازیکن فوق العاده را در مینی کمپ ها دیدم و به طور حتم اگر از این مرحله عبور کنیم با توجه به زمان فیفادی و فرصت ۵ تا ۶ ماهه به طور حتم در مسیر خوبی گام برخواهیم داشت.

مهران فرقانی، مدیر تیم امید نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه دیروز ساکت و عنایتی با یکدیگر صحبت کردند و مشکل ما به بازی های آسیایی هانگژو مربوط می شود، بیان کرد: چالش اصلی ما بازیکنان استقلال و پرسپولیس هستند. قرار شد لیگ به گونه‌ای برنامه ریزی شود که منافع باشگاه و تیم ملی امید در نظر گرفته شود.

وی افزود: عنایتی همواره در شرایط سخت سربلند بیرون آمده است و آرامش از سوی سرمربی تیم ملی امید تزریق می شود و خوشبختانه مشکلی در این خصوص نداریم. هانگژو شرایط همه را به هم ریخته و برای کشورهای مختلف چالش ایجاد کرده است اما چون ما همیشه در دقیقه ۹۰ تصمیم گیری می کنیم و شرایط در فوتبال ایران برنامه ریزی شده نیست مشکلی در رابطه با بازی های آسیایی هانگژو نداریم.

مدیر تیم ملی امید با اشاره به اینکه ممکن است برخی با ما اختلاف سلیقه داشته باشند اما امیدوار هستم همگی از تیم ملی حمایت کنند، عنوان کرد: اول نه برای مدال بلکه برای نمایش خوب به هانگژو می رویم و اگر با مدال همراه باشد، بسیار عالی است. تصور می کنم به فینال می رویم و تا نهم بازیکنان در لیگ هستند. لیست تیم امید امشب اعلام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha