صرفه‌جویی ۲۲۵ میلیون کیلووات ساعت برق با اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از صدور قبض برق ۱۵ میلیون تومانی برای ۲۰۰ مشترک پر مصرف تهران خبر داد و گفت: امسال با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی ۲۲۵ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی برق حاصل شد که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کامبیز ناظریان در نشست خبری افزود: امسال در بخش خانگی میزان پاداش نسبت به سال گذشته افزایش یافت و از ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات مصرف به ۲ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس امسال مشترکان تا سقف ۷۵۰ کیلووات ساعت مشمول دریافت پاداش شدند که طرح تا آخر شهریور ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق پایتخت خاطرنشان کرد: بر این اساس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قبض صادرشده مشمول پاداش شده‌اند و رقم تخصیص داده شده ۲۵۰ میلیارد تومان است.

ناظریان گفت: پیک بار مصرف تهران امسال به ویژگی خاص افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا روبرو شد.

وی ادامه داد: هر یک درجه افزایش دمای هوا ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه برق تهران اضافه می‌کند که ناشی از وسایل سرمایشی است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع پایتخت ۴۵ درصد مصرف پیک شهر تهران مرتبط با وسایل سرمایشی است.

قبض ۱۵ میلیون تومانی برق برای ۲۰۰ مشترک پرمصرف

ناظریان ادامه دارد: ۲۰۰ مشترک پر مصرف تهران امسال ماهانه ۱۵ میلیون تومان پول برق پرداخت کردند. این مشترکان معادل ۲۰ مشترک معمولی برق مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت گفت: پیک‌بار شهر تهران امسال پنج هزار و ۵۹۵ مگاوات بود که با رشد بیش از ۵ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد و روز ۱۲ مرداد اتفاق افتاد.

ناظریان ادامه داد: انرژی تحویلی به مشترکان امسال ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت که با رشد ۶.۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد.

وی افزود: امسال تأمین برق پایدار برای مشترکان خانگی و کسب‌وکارها به‌خوبی انجام شد که موفقیت بزرگی برای صنعت برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت خاطرنشان کرد: پیک مصرف در شهر تهران بالغ بر چهارهزار و ۸۵۰ مگاوات اتفاق افتاده که نسبت به پیک‌بار ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی اتفاق افتاده است.

ناظریان ۷ درصد مصرف برق شهر تهران را مربوط به صنایع خرد دانست و ادامه داد: شهر تهران صنایع بزرگی ندارد که نسبت به سال گذشته این صنایع خرد ۱۷ درصد رشد مصرف داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال از هر دو مشترک خانگی در شهر تهران یک مشترک مشمول پاداش شده‌اند گفت: حتی برخی مشترکان نیز بستانکار صنعت برق شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ متوسط پاداش درهرصورت حساب برق را یک صدهزار تومان اعلام کرد.

مدیریت مصرف در بخش اداری

ناظریان با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران مشترکان اداری باید در ساعت اداری کاهش ۳۰ درصدی در مصرف برق نسبت به سال گذشته و ۶۰ درصدی در خارج از ساعت اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشند گفت: وزارت نیرو و به دنبال آن این شرکت برای اجرای این برنامه اقدام به تدوین یک برنامه مدون ۱۴۰ اقدام کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت از اعمال کنترل بر بخش اداری شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر همه سازمان‌ها، ادارات دولتی، نهادهای عمومی و نظامی تهران مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند.

ناظریان افزود: براین‌اساس برای نخستین‌بار در کشور رصدخانه انرژی خرداد امسال در شهر تهران راه‌اندازی شد که کنترل مصرف بخش اداری را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال ۱۸۵ مگاوات در روز نیاز مصرف صرفه‌جویی در بخش اداری تهران اتفاق افتاد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت از همکاری ۹۰ درصدی بخش اداری تهران با برنامه‌های مدیریت مصرف خبر داد و گفت: بااین‌حال ۵ درصد مشترکان اداری به میزان ۵۰۰ اداره مشمول قطع برق شدند.

استفاده از مولدهای اضطراری در تهران

ناظریان از استفاده از ظرفیت مولدهای اضطراری شهر تهران در زمان اوج مصرف خبر داد و گفت: براین‌اساس یک هزار و ۲۰۰ مولد شناسایی شد و مقرر شد در زمان اوج مصرف به کمک شبکه برق آمده که براین‌اساس ۱۵۰ مگاوات حاصل از استفاده از مولدها صرفه‌جویی به دست آمد.

وی استفاده از این مولدها را معادل یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی دانست.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق پایتخت با کمک روش‌های نوین و هوشمندسازی را از عوامل مؤثر بر اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برشمرد.

ناظریان میزان الگوی مصرف برق در شهر تهران در چهار ماه گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) را ۳۰۰ کیلووات‌ساعت اعلام کرد و گفت: ۶۵ درصد مشترکان در شهر تهران زیر الگو مصرف می‌کنند، ۳۵ درصد بالاتر از الگو و ۱۵ درصد نزدیک به الگو مصرف دارند.

وی ادامه داد: مشترکان بالای ۲ برابر الگو ۳ درصد هستند که ۱۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت: متوسط مصرف خانگی برای مشترکان زیر الگو را ۱۷۰ کیلووات‌ساعت در ماه اعلام کرد و گفت: هزینه مصرف این مشترکان در ماه ۴۵ هزار تومان است.

روند بازسازی و نوسازی شبکه برق پایتخت

ناظریان در باره بازسازی و نوسازی شبکه برق پایتخت خاطرنشان کرد: امسال یک‌صد دستگاه پست جدید به شبکه برق تهران اضافه شده است و نیز ۱۵۰ کیلومتر شبکه اصلی برق توسعه داده شد.

وی افزود: همچنین ۵۵۰ پست برق نوسازی و بازسازی شد و یک‌صد کیلومتر شبکه نیز نوسازی و بازسازی شد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت اعتبار این اقدام‌ها را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اکنون همه مشترکان دیماندی شهر تهران مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند.

تهران رکورددار کمترین میزان تلفات برق در کشور

ناظریان تعداد مشترکان توزیع برق پایتخت را چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و میزان تلفات برق در این شهر را پایین‌ترین میزان در سطح کشور دانست.

وی با بیان اینکه عمده تلفات برق در تهران فنی است عدد آن را ۵.۷ درصد برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: تعرفه برای پرمصرف‌ها به‌صورت پلکانی محاسبه می‌شود و مشترکانی که بالای ۲ برابر الگو مصرف کنند تا ۳.۵ برابر هزینه تولید برق باید پرداخت کنند.

ناظریان ادامه داد: ۳ درصد مشترکان تهرانی بالای ۲ برابر الگو مصرف برق دارند که هزینه برق آنها غیریارانه‌ای محاسبه می‌شود.

وی افزود: نیم درصد مشترکان نیز هستند که مصرف بسیار بالایی دارند و به طور ماهانه هزینه برقی به میزان ۲ میلیون تومان دارند.

۱۰ هزار رمزارز غیرمجاز شناسایی شد

مدیرعامل توزیع برق پایتخت از شناسایی ۱۰ هزار رمزارز غیرمجاز در تهران و در سال گذشته خبر داد و گفت: تهران رمزارز مجاز ندارد و این غیرمجازها بین ۳۰ تا ۳۵ مگاوات هستند که از روش‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

راه‌اندازی نخستین مرکز پایش و راهبری مشترکان در تهران

ناظریان از راه‌اندازی نخستین مرکز پایش و راهبری مشترکان در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا از راه‌اندازی بخش اتوماسیون در شبکه برق تهران خبر داد و گفت: این بخش کمک بسیار خوبی برای مدیریت بهتر بر مشترکان صنعت برق است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت ادامه داد: تهران با ۹ درصد ظرفیت ایجاد شده در بخش اتوماسیون جزو شهرهای پیشرو در این زمینه است.

ناظریان در باره تأمین برق بیمارستان‌ها و مراکز حساس هم گفت: بر اساس ابلاغ سازمان پدافند غیرعامل همه بیمارستان‌ها و مراکز حساس باید مجهز به مولد اضطراری باشند .

وی ادامه داد: برق این مراکز به‌صورت پایدار از دو سمت تأمین می‌شود تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha