عملیات احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان در بندرلنگه آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان بندرلنگه با ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در سال، همزمان با هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان عصر سه‌شنبه در حاشیه کلنگ زنی این طرح گفت: پیرو سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به استان ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در راستای بهسازی ذخایر آبزیان در دستورکار استان قرار گرفت که پس از طی مراحل لازم، امروز شاهد کلنگ زنی یک مرکز در شهرستان بندرلنگه هستیم.

مهدی دوستی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان بر تسریع در احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان تاکید کرد و افزود: باتوجه به فشار موجود بر ذخائر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باید هرچه سریع‌تر مراکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان ایجاد شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در همین راستا نیز حدود ۱۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در بندرلنگه و کیش احداث و استقرار یافته و ۳۰۰ سازه نیز احداث و به زودی در شهرستان قشم استقرار می یابد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: برای نخستین بار احداث و استقرار افزون بر سه هزار و ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در شهرستان های سیریک و جاسک را نیز در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

عملیات احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان در بندرلنگه آغاز شد

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: روند ایجاد و آغاز عملیات اجرایی مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان با حمایت و پیگیری رییس سازمان شیلات ایران و استاندار محقق شده است و امید داریم باتوجه به حمایت های موجود در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از مراکز باشیم.

مسعود بارانی، مساحت این طرح را افزون بر ۹۷ هزار متر (نزدیک ۱۰ هکتار) دانست و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید و رهاسازی پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد.

بارانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به اجرای این طرح اختصاص یافته است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح از محل سفرهای استانی رییس جمهور مبلغ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده است و ۴۷۰ میلیارد ریال نیز در سال ۱۴۰۲ برای این طرح تصویب شده است.

‌وی با بیان اینکه این مرکز نقش بسیار مهمی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی دارد، افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی در زمینه احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در دست اجرا است.

مدیرکل شیلات هرمزگان، جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاه ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان دانست.

به گزارش ایرنا، در طول هفته دولت ۳۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و برای ۲ هزار و ۳۲۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha