برنامه‌سازی متناسب برای مدیریت سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار گیرد

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: برنامه‌سازی متناسب برای مدیریت سبک زندگی اسلامی - ایرانی و تضعیف جایگاه کارکردی ساختاری ارزشی خانواده توسط مسوولان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ به عنوان یک مقوله مهم جنبه تشریفاتی ندارد و باید جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی علم و فرهنگ را اصل مهم ارتقای دینی و پیشرفت جامعه برشمرد و بیان کرد: رسیدن به این آرمان‌ها با نظارت شورای فرهنگ عمومی نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های کشور دارد.

وی افزود: لرستان جزو اولین استان‌های کشور بوده که برش فرهنگی را تدوین کرد و بر این اساس از طریق نخبگان علمی و فرهنگی در استان پنج مساله و چالش شناسایی شد که نخستین آن نارسایی و تداخل در اخلاق شهروندان با تاکید بر فرهنگ رعایت قانون و انضباط اجتماعی است.

وی ادامه داد: همچنین عدم توسعه مطلوب فرهنگ قرآن، عترت، نماز و مشارکت اجتماعی و فرهنگ کارآفرینی و روحیه کار جمعی باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: فقدان الگوها و برنامه‌سازی متناسب برای مدیریت سبک زندگی اسلامی ایران و تضعیف جایگاه کارکردی ساختاری ارزشی خانواده از دیگر موضوعات مهم می باشد که باید به آن توجه شود.

وی افزود: مسوولان فرهنگی لرستان در مجموع ۲۰ پیشنهاد برای رسیدگی به این مسائل و چالش‌ها ارائه کرده‌اند و اقدامات جدی برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و تعیین وظایف آنها و ابلاغ آن به نهادهای استان بتوان برای رسیدگی به آنها تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha