۳۵ هزار و ۵۰۰ زائر از مرز تمرچین‌ به عتبات عالیات مشرف شدند/ ۸۹ درصد بیشتر از پارسال

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی خروج زائران از مرز تمرچین‌ در طرح اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ زائر از این مرز به عتبات عالیات مشرف شده اند.

پیمان آرامون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زائر از ۲۷ مرداد تاکنون وارد مرز تمرچین شده و از خدمات ارائه شده در این مرز بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ زائر از طریق مرز تمرچین وارد کشور شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: اوج ترددها تاکنون به روزهای ۶ و ۵ شهریور ماه تعلق داشته و مطمئن هستیم روز به روز به تعداد زوار افزوده می شود.

آرامون با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش علاقه مندی زائران جهت تردد از پایانه مرزی تمرچین به سمت عتبات عالیات اظهار کرد: اجرای طرح های مختلف ایمنی، بهبود روشنایی مسیر، اجرای طرح های روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم در همه محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و همچنین تامین ناوگان مورد نیاز ازجمله این اقدامات است.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار آذربایجان‌غربی در راستای شبانه روزی شدن فعالیت مرز برای تردد زائران گفت: همچنین مقام عالی استان با کشور مقابل در راستای کاهش هزینه های سفر رایزنی داشت که از جمله دلایل استقبال روزافزون از مرز تمرچین‌ است.

چهارشنبه هفته بعد، اربعین است و خیل مشتاقان تا روز اربعین برای حضور در عتبات عالیات از مرزهای ۶ گانه ایران به سمت عراق خارج‌ می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha