۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85214656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳.۶ درصدی تولد نوزادان در ژاپن

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85214656
کاهش ۳.۶ درصدی تولد نوزادان در ژاپن

تهران- ایرنا - داده های دولت ژاپن نشان می دهد تعداد تولد نوزادان در ژاپن از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی(بهمن-مرداد) با کاهش ۳.۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۳۷۱ هزار و ۵۲ رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کیودو، تعداد تولد نوزادان ژاپنی طی شش ماه سال جاری میلادی کاهشی ۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و به ۳۷۱ هزار و ۵۲ رسیده است. تعداد سالانه تولد در ژاپن احتمالا به زیر ۸۰۰ هزار تولد خواهد رسید. این درحالی است که سال گذشته با رکوردی جدید این رقم به ۷۹۹ هزار و ۷۲۸ تولد کاهش یافته بود.

باوجود این داده های ابتدایی وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن نشان می دهد سرعت کاهش تولد برای نیمه نخست سال ۲۰۲۳ از ۵ درصد زمان مشابه سال گذشته کمتر شده است.

این داده ها همچنین شامل تعداد تولد نوزادان ژاپنی در خارج از این کشور و یا شهروندان سایر کشورها که در ژاپن زندگی می کنند است.

تعداد ازدواج در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۷.۳ درصد کاهش داشته و به ۲۴۶ هزار و ۳۳۲ رسیده است. در همین حال تعداد مرگ و میر افراد با افزایش ۲.۶ درصدی به ۷۹۷ هزار و ۷۱۶ رسیده که منجر به کاهش جمعیت ۴۲۶ هزار و ۶۶۴ نفری در این مدت زمان شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha