بهره‌مندی از اینترنت در روستاهای خراسان رضوی به ۹۶ درصد رسید

مشهد-ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات ارتباطی (از مکالمه تا اینترنت پرسرعت) در دولت سیزدهم به ۹۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دلگیر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: توسعه پوشش اینترنت با هدف عدالت ارتباطی از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته و قرار است تا پایان سال جاری، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: البته بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی ۸۰ درصد هدف گذاری شده بود که خراسان رضوی بالاتر از تعهدها در این زمینه عملکرد داشته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: با رویکرد ایجاد عدالت ارتباطی و از بین بردن شکاف مناطق برخوردار و کم برخوردار، وزارت ارتباطات برای بهره‌مندی کامل مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت، متعهد و پیگیر شده است.

وی با اشاره به واگذاری خدمات بخش های دولتی به مخابرات و ایرانسل از سال ۱۳۹۲ خاطرنشان کرد: این اپراتورها مکلف به ارائه خدمات به مناطق روستایی هستند و در مناطقی نیز که برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد، دولت مکلف است، از محل درآمد اپراتورها برای بهره‌مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت سرمایه‌گذاری کند.

بهره‌مندی از اینترنت در روستاهای خراسان رضوی به ۹۶ درصد رسید

دلگیر عنوان کرد: پوشش جاده ای خدمات ارتباطی خراسان رضوی اکنون به ۹۸ درصد رسیده است. این میزان پوشش وضعیت خوبی است اما رضایت بخش نیست و تلاش بر این است که به پوشش ۱۰۰ درصدی دست یابیم.

وی ادامه داد: البته اپراتورها، تعهدهای موکول شده را به طور کامل انجام داده اند و برخی محدودیت ها در واردات لوازم و صعب العبور بودن مناطق دلیل اصلی پوشش کامل جاده های خراسان رضوی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شمار دفاتر پیشخوان شهری و روستایی استان در ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۵۰ مورد بود که هم اینک این رقم به هزار و ۲۹۰ مورد رسیده که بیانگر رشد ۱۲ درصدی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha