دولت سیزدهم سینما را از شرایط بحرانی نجات داد/ سینما دوران پرشکوهی پیش رو دارد 

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود برنامه مدونی برای رفع مسائل موجود در سینما تنظیم کرد که نویدبخش روزهای خوبی برای این عرصه است.

ناهید شارزولی که این روزها در مرحله پیش تولید یک اثر سینمایی است، در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان خود را به کار گرفتند که در پی یک سری اتفاق‌هایی که سینما را هم متاثر از خود کرد با تامین سرمایه و امکانات لازم زمینه رونق دوباره سینما را فراهم کند که آمار فروش فیلم‌ها نشان از تحقق اهداف دولت دارد.

تهیه‌کننده رنگ پنهان(۱۳۹۰) می‌گوید: تهیه‌کننده‌ها برای ساخت فیلم با مسائل مختلفی از جمله تامین سرمایه مورد نیاز مواجه هستند که در دو سال اخیر با حمایت‌های دولت شاهد ظهور و بروز آثار متعدد سینمایی هستیم.

دولت سیزدهم سینما را از شرایط بحرانی نجات داد/ سینما دوران پرشکوهی پیش رو دارد 



رئیس جمهوری بارها پای درد دل سینماگران نشست

بازیگر فیلم سینمایی لوکوموتیوران(۱۳۷۹) و شیرهای جوان(۱۳۷۹) گفت: وقتی صرفا در عالم بازیگری فعالیت داری شاید متوجه خیلی از مسائل و اتفاقات داخل پروژه‌ها نباشی اما از وقتی وارد عرصه تهیه‌کنندگی شدم از نزدیک و به طور ملموس درد و رنجی که تهیه‌کننده‌ها دارند را حس کردم. دولت با نشست‌هایی که با سینماگران داشت بارها درد و دل آنها را شنید و عزم خود را جزم کرد تا گره‌های بسیار زیادی از پیش پای سینما باز کند.

بازیگر سریال تلفن مشترک، فیلم پرده آخر و ترانه‌های زخمی گفت: یکی از قدم‌های اساسی که دولت سیزدهم در عرصه سینما برداشت برگزاری پرشکوه جشنواره فیلم فجر بود که شاهد حضور آثار بسیاری حتی از بین فیلم اولی‌ها در این جشنواره بودیم.

یکی از قدم‌های اساسی که دولت سیزدهم در عرصه سینما برداشت برگزاری پرشکوه جشنواره فیلم فجر بودشارزولی گفت: این‌که سینماگران جوان توانسته‌اند پرقدرت در عرصه جشنواره بین‌المللی و در سطح جهانی چون فجر حضور پیدا کنند چنین اتفاقی جز در سایه حمایت‌های دولت محقق نمی‌شد.

تهیه‌کننده فیلم میتینگ شیطان (۱۳۹۸) و زندگی سردار یکتا(۱۳۹۹) اظهار داشت: با وجود ایام سختی که در دوران کرونا داشتیم و بسیاری از عرصه‌ها از جمله هنر آسیب‌های بسیاری را شاهد بود اما دولت توان خود را مضاعف کرد تا با بازگشایی دوباره سینماها بار دیگر رونق را به این بخش برگرداند.

بدون حمایت‌های دولتی ناممکن بود

تهیه‌کننده و بازیگر مستند داستانی پرواز آرزوها(۱۳۸۸) گفت: در سایه این حمایت‌ها بود که پس از چندین سال بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و سینماگران تولید آثار را از سر گرفته‌اند و همه اینها بدون حمایت‌های دولتی ناممکن بود.

تهیه‌کننده پیشتازان مرگ(۱۳۹۷)، پاگچی(۱۳۹۸) و لجبازی(۱۴۰۴) گفت: هنر و سینما رونق خود را مدیون برنامه‌ریزی‌های خوب و موثر دولت است؛ اتفاقی که در دو سال اخیر در سینما رخ داد شاید یکی از بهترین دوران درخشش سینمای ما باشد.

بازیگر آثار سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: دولت لازم است با یک برنامه‌ریزی اصولی مسیر حضور آثار سینماگران ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی را بیش از پیش هموار کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha