۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85214403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق ترکیه و عربستان برای افزایش حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار

تهران- ایرنا- مقامات ترکیه و عربستان سعودی برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور از حدود ۱۲ میلیارد دلار کنونی به ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ توافق کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبر.۷ ترکیه، «بندر بن ابراهیم الخرایف» وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی که به آنکارا سفر کرده است، در جریان دیدار با «عمر پولاد» همتای ترکیه ای خود و مذاکره در خصوص افزایش روابط اقتصادی و امضای سند افزایش حجم تجارت بین دو کشور، از سرمایه گذاران ترکیه برای همکاری بیشتر دعوت کرد.

وی با اشاره به گسترش روابط ترکیه و عربستان سعودی پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان به کشورهای منطقه خلیج فارس، از آماده شدن چندین توافق اقتصادی مهم با حجم چند میلیارد دلاری برای امضا بین مقامات دو کشور خبر داد.

توافق ترکیه و عربستان برای افزایش حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار

بندر بن ابراهیم الخرایف در نشست ترکیه و عربستان سعودی در آنکارا نیز با اشاره به تدوین برنامه چشم انداز توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور برای سال ۲۰۳۰ ، از آمادگی کشورش برای همکاری با ترکیه در بخش صنعت، فناوری، معدن، هوش مصنوعی و نفت افزود: شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در سرزمین‌های عربستان فراهم شده است.

وی همکاری در بخش صنعت، تولید نفت و استخراج منابع معدنی را اولویت همکاری فنی بین ترکیه و عربستان سعودی اعلام کرد و ادامه داد: روابط بین دو کشور در دوره جدید با گسترش سرمایه‌گذاری و حضور طرف ترکیه‌ای در بخش انرژی تجدیدپذیر، فناوری نوین، خودرو و صنعت پیشرو، به یک مشارکت استراتژیک تبدیل خواهد شد.

وزیر تجارت ترکیه نیز در این دیدار اعلام کرد که کشورش و عربستان سعودی در روزهای آینده قرارداد همکاری به ویژه در زمینه راهبردهای صادراتی و مشارکت برای توسعه بخش‎های مهم اقتصادی امضا خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha