۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85214262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله وزیر صهیونیست به بن گویر به خاطر ابراز خوی نژادپرستی رژیم اسرائیل

تهران-ایرنا- وزیر داخلی و بهداشت رژیم صهیونیستی به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به خاطر صراحت لهجه و نشان دادن ذات نژادپرستانه صهیونیستها علیه ملت فلسطین حمله کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «موشه آربل» وزیر داخلی و بهداشت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه خبری حریدی «کیکار هشابت»، از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به خاطر صراحت لهجه و افشای واقعیت ذاتی این رژیم انتقاد کرد و گفت: افراد عاقل با تامل حرف می زنند.

بن گویر گفته بود که حق حیات (شهرک نشینان) بر حق آزادی حرکت (فلسطینیان) در کرانه باختری و قدس اشغالی ارجحیت دارد. بن گویر جمعه گذشته نیز با رد عذرخواهی بابت سخنان نژادپرستانه خود اعلام کرد که حاضر است هزار بار دیگر هم همین حرف ها را بزند.

این درحالی است که مخالفان کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) این رژیم وزیر امنیت داخلی کابینه را مسئول بدتر شدن اوضاع امنیتی در سرزمین های اشغالی اعلام کرده اند.

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی درباره نقش بن گویر در ناامنی ها در مناطق عرب نشین گفت: بن گویر راه حل (بحران ناامنی در مناطق عرب نشین) نیست بلکه عامل بدتر شدن آن است.

لاپید، وزیر امنیت کابینه نتانیاهو را مسخره کرد و گفت که کل سابقه وی در حوزه امنیت این است که پیش از انتصاب، بارها توسط پلیس بازداشت شده است.

موشه آریل وزیر داخلی و بهداشت رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از مصاحه خود با پایگاه خبری «کیکار هشابت» خواستار از سرگیری مذاکرات با مخالفان کابینه درباره مفاد لایحه تغییرات قضائی شد و گفت: در صورت تصویب یکجانبه این لایحه، کابینه بعدی آنرا لغو خواهد کرد و بنابراین بهتر است که با تایید مخالفان، این لایحه به تصویب برسد.

حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی نه تنها ناآرامی در سرزمین های اشغالی را افزایش داده بلکه موجب انزوای بیشتر این رژیم در نظام بین الملل شده است.

متحدان غربی تل‌آویو از جمله واشنگتن خواستار اخراج تندروها از جمله بن گویر از کابینه شده اند، زیرا حضور وی را عامل تشدید شکاف های داخلی در درون رژیم صهیونیستی و در نتیجه تسریع روند فروپاشی این رژیم می دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی و چپگرایان حاضر در کنست این رژیم نیز، با حضور جریان راست افراطی در کابینه مخالف هستند و آن را موجب به خطر افتادن موجودیت رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha