دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

تهران- ایرنا- وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بعد از دو سال تلاش در اولین نمایشگاه عمومی و رایگان برای بازدید همه مردم، «روایت خدمت» دور هم گرد آمدند تا اقدامات صورت گرفته را به شکل حضوری به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن های ۸ و ۹ نمایشگاه بین المللی تهران از شنبه پیش رو (چهارم شهریور) میزبان اولین نمایشگاه روایت خدمت شد؛ نمایشگاهی با برپایی ۳۰ غرفه برای نشان دادن تلاش های دولت سیزدهم طی دو سال با حضور وزارتخانه های مختلف؛ مانند وزارت ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور.

همچنین شماری از معاونت های ریاست جمهوری؛ شامل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت امور مجلس و بنیادها و سازمان های دولتی؛ مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت های وابسته، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، شرکت ملی گاز، هلال احمر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و سازمان برنامه و بودجه در این نمایشگاه حضور داشتند.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان


شماری از وزرا و مقامات دولتی نیز هر روز به نمایشگاه سر می زدند و ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران دستاوردهای دوساله خود را تشریح می کردند؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید علی ادیانی معاون امور تقنینی و معاونت امور مجلس و علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و امیرحسین قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزرایی بودند که در هفته شلوغ و پرکار دولت با حضور در نشست های خبری آخرین دستاوردهای دولت سیزدهم را تشریح کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


برگزاری نشست هایی با حضور قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس، عیسی بزرگ زاده سخنگوی منابع آب، هاشم امینی سخنگوی آب و فاضلاب و مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از دیگر برنامه های نمایشگاه روایت خدمت بود. حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری و محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور از جمله برنامه ها در این نشست برای اطلاع رسانی از خدمات دولت بود.


رونمایی از "رادیونوکلئید سزیم - ۱۳۷" با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تحویل خودروهای خارجی به تعدادی از متقاضیان با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت از جمله برنامه های شاخص نمایشگاه روایت وحدت بود.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

روز شلوغ نمایشگاه؛ حضور سرزده رئیس جمهور و بازدید وزیر فرهنگ و معاون اجرایی

روز آخر نمایشگاه با حضور مهمانان زیادی رقم خورد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که امروز صبح (سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران حاضر شده بود، بعد از نشست خبری به شکلی سرزده به نمایشگاه سر زد و در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در مورد عملکرد دولت، گفت: داوری با مردم است ما که خدمت گذارشان هستیم در دولت و اینجا داور مردم هستند و باید مردم نظر دهند. شما باید درباره اینکه نظر چیست از مردم بپرسید ملاک ما نظر مردم است

آیت‌الله رییسی تصریح کرد: نمایشگاه روایت خدمت فرصت خوبی است که مردم بازدید کرده و نظر بدهند.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به نمایشگاه آمد و به غرفه این وزارتخانه سر زد. حجت الله عبدالملکی، محسن منصوری، آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مجلس شورای اسلامی، علی خطیبی معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پیمان صالحی، معاون پژوهشی این وزارت خانه محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس معاون پژوهشی این وزارتخانه از دیگر مهمانان امروز نمایشگاه روایت خدمت بودند.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

از ونیتیلاتور ساخت دانش بنیان ها تا سفره ای به وسعت ایران

غرفه داران و وزارت خانه ها از اهمیت جذابیت های بصری هم غافل نشده بودند و هر کدام به فراخور سعی کرده بودند به شکلی غرفه خود را زیبا کنند تا مهمانان رغبت بیشتری برای بازدید از آن داشته باشند.

غرفه وزارت جهاد کشاورزی با سفره ای از محصولات کشاورزی نقاط مختلف ایران تزئین شده بود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محصولات دانش بنیان شرکت های ایرانی مانند دستگاه بیهوشی و دستگاه ونتیلاتور ایرانی را به معرض نمایش گذاشته بود.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

وزارت ورزش و جوانان هم به جاذبه بازی متوسل شده بود و شرایط را برای یک بازی محلی به نام دال پلان فراهم کرده بود و مردم می توانستند هنگام بازدید از نمایشگاه این بازی را انجام دهند.

اما شلوغ ترین غرفه، غرفه سازمان ثبت احوال بود که بازدیدکننده ها می توانستند برای دریافت کارت ملی هوشمند یا تعویض شناسنامه اقدام کنند و غیر از بازدیدکننده ها حتی کارکنان نمایشگاه هم از این غرفه زیاد استقبال می کردند.

وزارت امور خارجه هم ابتکار دیگری به خرج داده بود و با تهیه فرم های ثبت درخواست های کنسولی پاره ای از نیازهای مردم را در این غرفه پاسخ می داد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به شیوه هنری متوسل شده بود و کاریکاتورهای وزرای مختلف را کشیده و به دیوار غرفه نصب کرده بود.

دورهمی دولتی‌ها در روایت خدمت؛ نمایشگاهی به وسعت ۳۰ وزارتخانه و سازمان

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بود و علاقه مندان می توانستند تا ساعت ۱۶ هفتم شهریور ماه از بخش های مختلف و فعالیت دستگاه ها و وزارتخانه ها در قالب بیش از ۳۰ غرفه بازدید کنند. نمایشگاه روایت خدمت به کار خود پایان داد؛ اما اولین تجربه ای بود که نشان داد اطلاع رسانی در مورد فعالیت های دولت و ارتباط بی واسطه دولتمردان با مردم و پاسخ گویی به نیازهای آنان به اشکال مختلف و با استفاده از ابزارهای هنری و روایی متنوع ضروری است و شاید با اطلاع رسانی زودتر در مورد برگزاری نمایشگاه تعداد بازدیدکننده های مردمی آن هم بیشتر می شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha