توفیق دولت سیزدهم در مناسبات دیپلماتیک مرهون اعتمادسازی با همسایگان است

مشهد-ایرنا- نماینده مردم چناران، طرقبه - شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توفیق دولت سیزدهم در مناسبات دیپلماتیک بین المللی از جمله آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی مرهون اعتمادسازی با همسایگان است.

حسین امامی راد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برخلاف دولت گذشته که نگاهشان فقط معطوف به کشورهای غربی و آمریکا بود و در سیاست خارجی توجهی به کشورهای همسایه و منطقه نداشتند، دولت سیزدهم علاوه بر توسعه دیپلماسی اقتصادی با اعتماد سازی، روابط دیپلماتیک با همسایگان را رونق بخشید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸، در بیانیه گام دوم انقلاب راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را در کنار اقتصاد مقاومتی و عدم تکیه صِرف به نفت، اقتصاد تک‌محصولی و خام فروشی و توسعه مبادلات اقتصادی با همسایگان دانستند.

نماینده مردم چناران، طرقبه - شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با ۱۶ کشور همسایه و مجموع حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، دارای مرز زمینی و دریایی است و دولت با اتکا به توسعه روابط با همسایگان هم تحریم ها را خنثی می کند و هم به توسعه تبادلات تجاری خارجی رونق دوباره می دهد.

امامی راد افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب نسخه گره‌گشای اقتصادی را در ایجاد روابط با همسایگان در بیانیه گام دوم انقلاب، ارائه فرمودند، به ارتباط با عربستان سعودی، اطمینانی نداشتیم اما با پذیرش دست برتر قدرت نظامی ایران در منطقه، عربستان نیز به تعامل با ایران روی آورد.

وی اضافه کرد: طی دهه های گذشته صهیونیستها و آمریکا به دنبال ایجاد اتحاد کشورهای عربی منطقه علیه ایران بودند اما با بهبود روابط ایران و عربستان و مصر و تداوم سیاست حسن همجواری با همسایگان و نگاه باز دیپلماسی اقتصادی سیاست غربی ها در این خصوص با شکست مواجه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha