۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85213890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال استرالیا از ورود دو جنگنده اف-۳۵ ژاپن به این کشور

تهران-ایرنا- وزارت دفاع استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد دو جنگنده اف ۳۵‌ ای نیروی دفاع از خود ژاپن در پایگاه نظامی این کشور فرود آمده‌اند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", این وزارتخانه خاطرنشان کرد که پایگاه تیندال از ۲۶ تا ۲۹ اوت میزبان دو فروند جنگنده و ۵۵ پرسنل نیروی دفاع از خود ژاپن است.

این اولین بار است که ژاپن جنگنده‌های اف ۳۵ خود را در یک پایگاه خارجی مستقر کرده است.

گرگ موریارتی، وزیر دفاع استرالیا گفت: استرالیا از اینکه به عنوان مقصد اولین استقرار بین المللی جنگنده‌های اف ۳۵ ژاپن انتخاب شده است, استقبال می‌کند. این یک نقطه عطف مهم در روابط بین دو کشور و اولین اقدام تحت توافقنامه دسترسی متقابل است..

توافقنامه دسترسی متقابل میان استرالیا و ژاپن در ۱۴ ماه اوت اجرایی شد. این توافق به نیروهای دفاعی استرالیا و نیروهای دفاع از خود ژاپن اجازه می‌دهد تا از پایگاه‌های یکدیگر استفاده کنند. نیروهای استرالیایی همچنین قرار است در ماه دسامبر, در رزمایش یاما ساکورا با حمایت و حضور آمریکا، شرکت کنند.

به گزارش ایرنا, وزارت دفاع ژاپن در ماه خرداد اعلام کرد ژاپن و استرالیا سند یادداشت تفاهمی برای تسهیل تحقیقات فنی مشترک در بخش نظامی امضا کردند.

این سند در جریان ملاقات یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن و ریچارد مارلز، همتای استرالیایی‌اش امضا شد.

در بیانیه وزارت دفاع ژاپن آمده است: وزرای دفاع دو کشور بر اهمیت حفظ برتری فناوری و متعهد به همکاری نزدیک‌تر در علم و فناوری دفاعی تاکید کردند. آنها از امضای قرارداد دوجانبه تحقیق، توسعه، آزمایش و ارزیابی (RDT&E) به عنوان چارچوبی پایدار برای تسهیل و ارتقای همکاری استقبال کردند.

وزرای دفاع دو کشور نسبت به اجرای توافقنامه دسترسی متقابل استرالیا و ژاپن (RAA) ابراز امیدواری کردند که در نشست سران دو کشور در اکتبر سال گذشته به امضا رسید. طبق این توافق‌نامه دو کشور متعهد شدند در مانورهای هوایی و تمرینات نظامی با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: وزیران همچنین در مورد مسائل امنیت منطقه ای تبادل نظر کردند و بر تعهد خود به ایجاد منطقه آزاد اقیانوس هند و آرام تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha