۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵
کد خبر: 85213654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: پروژه های نیمه تمام شهرستان زارچ یزد تا پایان امسال بهره برداری می‌شود

یزد-ایرنا- فرماندار شهرستان زارچ گفت: برخی پروژه هایی که تعدادی از آنها دو دهه بلا تکلیف بوده در این دولت در دستور کار قرار گرفت و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، مرتضی زیبائیان دوشنبه به مناسبت هفته دولت و در جمع اصحاب رسانه استان حضور یافت و افزود: پروژه های نیمه تمام زیادی در این شهرستان تازه تاسیس وجود دارد که با اولویت در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است.

وی ادامه داد: استخر شنای مرحوم کریمی به مدت ۱۶ سال بلا تکلیف بود که در این دولت کد دار شد و خوشبختانه در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد؛ همچنین از اعتبارات سفر رییس جمهور نیز تخصیص داشت و در مورد سالن هلال احمر نیز سالها بلاتکلیف رها شده بود که در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه این شهرستان فاقد سالن اجتماعات است لذا مبلغ چهار میلیارد تومان از اعتبارات ملی و چهار میلیارد تومان نیز بودجه استانی برای سالن هلال احمر در نظر گرفته شد و در حال انجام است همچنین سالن ورزشی شهید ناصر کریمی نیز با پیگیری انجام شده در این دولت اعتبار مناسب برای تکمیل آن در نظر گرفته شد و در سالجاری به بهره برداری می رسد.

زیبائیان ادامه داد : چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور نیز سال هاست که دارای مشکل است و در حال پیگیری هستیم تا این مشکل نیز رفع شود؛ همچنین با توجه به افتتاح نیمه کاره پل الغدیر در اواخر دولت گذشته باعث شد راه دسترسی مردم زارچ مسدود شود و یکسال و نیم گذشته بارها پیگیری کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه درخواست سال های متمادی شهروندان زارچ از دولت های مختلف برای ارتقای این منطقه به شهرستان بود که در دولت سیزدهم اجرا شد لذا یاد این دولت برای مردم این شهرستان ماندگار است و مهم ترین اقدامی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، ارتقاء بخش زارچ به شهرستان بود که ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ موافقت و ابلاغ شد.

فرماندار شهرستان زارچ گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم عدالت محوری در بودجه نیز در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین احداث ناحیه صنعتی زارچ که از مصوبات سفر دوم دولت نهم بود نیز در بروکراسی مختلف اداری فراموش شده بود که در دولت سیزدهم پیگیری و در سال گذشته در زمینی به مساحت ۴۹ هکتار شروع به کار و عملیات آماده سازی نیز در حال اتمام است.

زیبائیان ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش نیز طی یکسال و نیم گذشته در دستور کار قرار گفت و مدرسه واحدی، مدرسه شمس و سما در سال گذشته و امروز نیز مدرسه پیامبر اعظم(ص) افتتاح شد .

وی افزود: کتابخانه شهید بابایی نیز از سال ۹۱ بلاتکلیف بود و تقریبا متوقف شده بود که بعد از ۹ سال بلاتکلیفی در این دولت به اتمام رسید و امروز با حضور زلفی گل وزیر علوم و استاندار یزد افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان زارچ گفت: در سال گذشته مجتمع سوارکاری زارچ نیز با حضور وزیر ورزش در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار کلنگ زنی شد و در حال انجام است. همچنین احداث زیر گذر نیز در دستور کار قرار گرفت و به صورت مشارکتی بین دهیاری اله آباد، شهرداری زارچ و راه و شهرسازی انجام خواهد شد .

زیبائیان اظهار داشت : در مورد نهضت ملی نیز مراحل آماده سازی زمین ۵۴ هکتاری برای واگذاری به بیش از هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرستان زارچ در حال انجام و کارگزار پروژه نیز تعیین شده است.

فرماندار شهرستان زارچ گفت: معضل بزرگ دیگری که شهروندان این شهرستان و همچنین شهر شاهدیه وحتی بخش هایی از شهر یزد نیز درگیر هستند، بوی بد تصفیه خانه فاضلاب است که سالها مردم با آن درگیر هستند و متاسفانه بدلیل عدم اجرای تعهدات برخی از صنایع باعث شده آب تصفیه شده منتقل نشده و در دشت رها شود که برای حل این مشکلات تنها راه این است که تالاب جمع شود .

شهرستان زارچ در جوار مرکز استان یزد واقع شده و از شهرستان های تازه تاسیس استان یزد است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha