۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85213648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک صنعتی شماره پنج دزفول در نظر گرفته شد

دزفول- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به تصویب شهرک صنعتی شماره پنج دزفول در سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: ۳۰۰ هکتار زمین برای ساخت این شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا علی مهدی پور روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعتگران دزفول در سالن نشست‌های ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: کل اعتبارات عمرانی و شهرک سازی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد ریال بود که یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای طرح‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی در هر یک از شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول متناسب با نیاز آنها تعریف شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: شبکه آب، مخازن بتنی و ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی شماره چهار دزفول اجرا شد و طرح آسفالت این شهرک نیز بعد از طرح گاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی دزفول در حال پیگیری است، افزود: امسال با مساعدت فرماندار، طرح‌های تکمیلی تعریف می‌شوند.

مهدی پور گفت: درحالیکه در برخی شهرستان‌ها ۵۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی تعطیل است این میزان در دزفول حدود هشت درصد می‌باشد که نشان می‌دهد شهرستان دزفول ظرفیت بالایی در این زمینه دارد لذا انتظار می رود برای احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول نیز همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد.

وی افزود: بنا است در برنامه هفتم توسعه تصویب شود که یک درصد ارزش افزوده‌ای که واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کنند یا ۳۰ درصد از چهار درصدی که به شهرداری‌ها می‌دهند در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.

احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول ضروری است

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات زیرساختی خوبی در بخش صنعت این شهرستان انجام شده است، گفت: با توجه به کمبود زمین برای اجرای طرح‌های صنعتی دزفول، احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول ضروری است.
علیرضا خردمند افزود: فرآیند ایجاد و دریافت مجوزهای شهرک صنعتی زمانبر است ولی خوشبختانه در سفر اخیر رییس جمهور احداث شهرک شماره پنج دزفول مصوب شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی دزفول و کمک منابع طبیعی زمین مشخص و کمیسیون محلی برگزار و زمین تحویل داده شد تا هرچه سریعتر در مسیر اجرایی قرار گیرد.

خردمند بیان کرد: امید است با ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج بخشی از نیاز شهرستان به زمین برای اجرای طرح‌های صنعتی برطرف شود.

۵۲۷ جواز تاسیس در دزفول صادر و ۳۳۶ شرکت از این تعداد بهره برداری شد

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: ۵۲۷ جواز تاسیس تاکنون در شهرستان دزفول داده شده که بنا بوده ۹ هزار و ۹۳۰ نفر اشتغالزایی داشته باشند.
وی افزود: ۳۳۶ جواز از این تعداد به بهره برداری رسیده که حدود هفت هزار و ۳۱۰ نفر اشتغالزایی داشته اند.
خردمند با بیان اینکه حدود ۱۷ واحد از این تعداد نیمه تعطیل هستند که تلاش می‌شود احیا شوند، گفت: مشکلات زیرساختی زیادی در بخش صنعت وجود دارد که رفع آنها قابل پیگیری است.

برخی از صنعتگران شهرستان دزفول در این نشست مشکلات خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha