۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85213632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیامدهای اقدامات نتانیاهو دامن‌گیر دانش آموزان شد/۸هزار درخواست روان درمانی از ابتدای سال

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای صهیونیستی فاش کردند که پیامدهای اقدامات جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو و در پی آن شکاف و اختلافات شدید میان صهیونیست‌ها دامن‌گیر دانش آموزان مدارس سرزمین‌های اشغالی شده و مشکلات روحی و روانی شدیدی را برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «اوری سیبع» خبرنگار اجتماعی وب سایت صهیونیستی واللا در گزارشی در این باره گفت که پدیده کمک روانی در میان دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه در سرزمین‌های اشغالی در چند وقت اخیر فراگیر شده است.

این خبرنگار اجتماعی خاطرنشان کرد: در سایه اختلافات و شکاف میان صهیونیست‌ها بر سر لایحه جنجالی تغییرات قضایی و همچنین گسترش خشونت در سرزمین‌های اشغالی، هزاران دانش آموز مدارس از ابتدای سال جاری به دنبال کمک روانی و درمانی بوده‌اند.

در این گزارش به نقل از یک دختر ۱۶ ساله آمده است که به دلیل اتفاقات و اختلافات میان صهیونیست‌ها و ادامه اعتراضات، هر از چند گاهی دچار ترس و وحشت می‌شود.

"رومی المقیس"، دانش آموز دبیرستانی نیز می‌گوید که کشیده شدن اختلافات به همه زمینه‌های زندگی و در نتیجه از دست رفتن امید، نگرانی از آینده و بی‌ثباتی دچار مشکلات روانی شده و نسبت به آینده خود و رژیم صهیونیستی نگران است.

برخی دانش آموزان دیگر نیز برای مهاجرت خانواده‌هایشان از سرزمین‌های اشغالی ابراز تمایل کرده‌اند.

شری دنیلز، که در بنیاد حمایت روانی «عیران» فعالیت می‌کند، گفت که حدود ۸هزار درخواست برای کمک روانشناختی دریافت کرده است و از این تعدا ۲۰۰ درخواست برای کودکان زیر ده سال بوده است.

وی همچنین متقاضیان کمک روانشناختی را در دو دسته طبقه بندی کرده است؛ دسته اول کودکانی هستند که در تظاهرات شرکت کرده و در معرض خشونت قرار می‌گیرند. دسته دوم نیز کسانی هستند که تحت تأثیر صفحات شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند که حکایت از افزایش نفرت میان توده‌های صهیونیستی دارند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت سیاسی و اقتصادی قرار دارد و علاوه بر اینکه با ناآرامی های داخلی و انزوای بین المللی مواجه است، بازدارندگی خود در مقابل مقاومت فلسطین را به ویژه در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری از دست داده است.

متحدان غربی رژیم صهیونیستی درباره تداوم وضعیت فعلی این رژیم هشدار داده و اعلام کرده اند که ادامه این روند می تواند موجودیت آن را تهدید کند. خود سران صهیونیست نیز تاکنون بارها درباره فروپاشی و جنگ داخلی در درون رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha