بازنگری در آئین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان در دستور کار قرار دارد

همدان-ایرنا - معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: بازنگری در فرایندها و آئین نامه های بنیاد ملی نخبگان با هدف تسهیل در ارایه خدمت به نخبگان کشور در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" روز دوشنبه در نشست هم اندیشی دانشگاهیان، نخبگان و واحدهای فناور افزود: بسیاری از فرایندهای بنیاد ملی نخبگان نیازمند اصلاح است و کهنه و ناکارآمد شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: آئین نامه های بنیاد ملی نخبگان نیازمند تغییر هستند و در این خصوص ظرفیت نخبگان استفاده می شود تا بتوان این مجموعه پراهمیت را به جایگاه اصلی و واقعی خود بازگرداند.

معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: جدا کردن بنیاد نخبگان از مردم درست نیست و باید این مجموعه به یک نهاد تسهیل‌گر تبدیل شود که این کار در دولت سیزدهم این کار شروع شده است.

وی با بیان اینکه باید روی محتوای مراکز رشد و پارک های علم و فناوری متمرکز شویم،اظهار کرد: اگر قرار است سرمایه گذاری کنیم باید این اتفاق روی محتوا انجام شود تا سودبخش و اثرگذار باشد.

معاون علمی،فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ پارک علم و فناوری و ۴۰۰ مرکز رشد در کشور وجود دارد،افزود: صرف درست کردن مرکز رشد اتفاق خاصی نمی افتد بلکه باید محتواها را تقویت کنیم.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه روش های بنیاد نخبگان تاکنون اشتباه بوده است،افزود: با توجه به سیر کاهش دانشجو باید برای جذب اعضای هیات علمی واقع نگر باشیم، همه تلاش این است که اساتید تا پنج برابر حقوق خود کمک هزینه و وام یا گرنت دریافت کنند.

وی از همدان به عنوان مهد خانه های خلاق نام برد و گفت: همه تلاش ما این است که فرایندهای مربوط به خدمات دهی به دانش بنیان ها تسهیل شود.

تقویت و توسعه خانه های خلاق در دستور کار قرار دارد

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه صنعتی که فناورانه نباشد خلاق نیست،اظهار کرد: تقویت و توسعه خانه های خلاق از جمله در حوزه های مرتبط با هنر و میراث فرهنگی و صنایع دستی برای ما اولویت دارد.

معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید برای تجهیز آزمایشگاه های خود از ظرفیت صاحبان سرمایه استفاده کنند،گفت: باید از توان علمی اساتید دانشگاه ها برای کمک به پیشبرد اهداف توسعه ای کشور به شکل بهتری استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تعریف یک مدل همکاری متناسب با ظرفیت‌های شهرستان ملایر ریالعنوان کرد: تا پایان شهریور ماه، یک بسته همکاری مبتنی بر طرفیت های علمی، آمایشی و دانشگاهی ملایر تعریف خواهد شد و در قالب موافقت‌نامه‌هایی در محورهای مختلف، حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ملایر صورت می‌گیرد.

این مسوول با بیان این‌که ظرفیت بالقوه ملایر و استان همدان در حوزه کشاورزی باید به کمک فناوری و کار پژوهشی دانشگاه بر اساس یک مدل اقتصادی حفظ شده و ارتقا پیدا کند، افزود: باید با کمک نخبگان و اساتید در حوزه کشاورزی و باغداری باید یک مدل صحیح اقتصادی و کارآمد پیاده سازی شود که در آن تحقیقات، بازار و توسعه فناوری دیده شده باشد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که مدل‌های کارآمد و اشتعال زا و اقتصادی در حل مسایل کشاورزی حمایت می کنیم، عنوان کرد: مسایل استان همدان از جمله چالش های حوزه کشاورزی، صرفا با مدل‌ها و روش‌های دولتی حل نمی‌شود چرا که دولت نقش تسهیلگر را ایفا می کند و باید توجه داشت اگر یک مدل مناسب اقتصادی و متناسب با نیاز قشر کشاورز تعریف شود، قطعا کارآمد خواهد بود و کشاورز و باغدار نیز از آن استقبال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha