پذیرش دانشجوی دکترا در پژوهشگاه‌ها بر اساس سامانه «نان» مصوب شد

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: پذیرش دانشجوی دکترا در پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی فقط در رشته‌های قید شده در سامانه «نان» به عنوان نیازهای اولویت‌دار کشور مصوب شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رضا نقی‌زاده اظهار داشت: بر اساس تاکید وزیر علوم در نشست شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی مقرر شد پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها به کلی با دانشگاه‌ها متفاوت و فقط در راستای حل نیازهای کشور مبتنی بر قرارداد و بخش صنعت یا نیازهای اعلام شده در سامانه نان باشد.

وی تاکید کرد: همچنین به موسسات پژوهشی و پژوهشگاه‌ها اجازه داده می‌شود به صورت مشترک با دانشگاه دانشجوی دکترا پذیرش کنند و دانشجو بخشی از تحقیقات و پایان نامه خود را در موسسه پژوهشی بگذراند.

نقی زاده گفت: سهمیه پذیرش دانشجوی دکترا در موسسات پژوهشی هر ساله با هماهنگی معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاونت آموزشی در موسسات و پژوهشگاها تعیین و در دفترچه انتخاب آزمون سراسری اعلام خواهد شد. هدف از دادن مجوز به موسسات پژوهشی برای پذیرش دانشجوی دکترا، تربیت دستیار پژوهشی برای موسسات و کمک به انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی است.

پذیرش دانشجوی دکترا در پژوهشگاه‌ها بر اساس سامانه «نان» مصوب شد

موافقت با پذیرش دانشجو در برخی واحدهای دانشگاه پیام نور

نقی‌زاده همچنین از برگزاری جلسه شماره ۹۶۷ شورای گسترش آموزش عالی با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در معاونت آموزشی وزارت علوم خبر داد و گفت: در این جلسه درخواست‌های مجوز برگزاری دوره در برخی واحدهای دانشگاه پیام نور بررسی و با رعایت ملاحظات آمایش آموزش عالی و ساماندهی واحدهای دانشگاه پیام نور، با پذیرش دانشجو در برخی واحدهای این دانشگاه موافقت شد. در این جلسه آیین نامه یکپارچه تاسیس و راه اندازی پارک های علم و فناوری (بخش دولتی و خصوصی) به تصویب رسید.

وی افزود: شرکت کنندگان در این جلسه به بررسی آیین نامه ایجاد و تاسیس پردیس های بین الملل و ضوابط و شرایط تاسیس آن پرداختند و ضمن موافقت با کلیات آن، ایجاد شعب با دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارجی تاکید کردند. همچنین مقرر شد آیین نامه جامع با رویکرد تبادلات بین الملل و تعاملات علمی به‌ویژه در کشورهای منطقه در قالب یک کنسرسیوم تدوین شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha