جای خالی فوروارد چهارمحال و بختیاری در تیم ملی

شهرکرد-ایرنا- تیم ملی بسکتبال ایران در حالی مقابل برزیل و ساعل‌عاج تن به شکست داد که در این دیدارها جای خالی بازیکن اثرگذار چهارمحال و بختیاری به خوبی مشهود بود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران نتیجه بازی نخست در جام جهانی ۲۰۲۳ را به بزریل واگذار کرد و در بازی با ساعل عاج در حالی که می توانست پیروز میدان باشد به این تیم آفریقایی نتیجه را واگذار کرد، اما به عقیده برخی از کارشناسان جای خالی "محمد جمشیدی" در این تیم حس می‌شد.

اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ شامل حامد حدادی(کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، محمدسینا واحدی، نوید رضایی‌فر، پیتر گیرگوریان است.

اگر چه از چهارمحال و بختیاری بهنام یخچالی بازیکن ارزنده تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی حضور دارد و با پرتاب های سه امتیازی و دفاع خوب توانست دوباره نام خود را در زمره بهترین بازیکنان آسیا مطرح کنند اما نبود محمد جمشیدی دیگر بازیکن ملی پوش در این تیم برای کارشناسان حس شده است.

محمد جمشیدی در پست فوروارد یکی از بازیکنان تاثیرگذار این روزهای بسکتبال ایران است که به تشخیص سرمربی تیم ملی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ این تیم را همراهی نکرده است، هر چند تفکرات دفاعی هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال نشان داد که پس از پنج خطا شدن حامد حدادی خارج شدن از زمین بازی، جای خالی بازیکن دیگر چهارمحال و بختیاری به خوبی در این ملی حس می‌شد.

تیم ملی ایران در کوارتر سوم و چهار توانست دفاع منطقه ای و جا به جای به سمت بالا ، ابتکار عمل را در این دیدار با تیم آفریقایی بدست بگیرد اما اعتراض ثانیه آخری سرمربی و بازیکن تیم ملی، باعث سه پرتاب خطا برای ساحل عاج شد و شکست را پذیرفت.

سرمربی تیم ساعل عاج اگر چه شکست را در برابر اسپانیا در بازی قبلی در کارنامه داشت اما ایران می توانست این بازی را با پیروزی به رختکن برود، ولی نتیجه جور دیگری رقم خورد.

۶ ثانیه پایانی که نتیجه با مالکیت تیم ملی ایران می توانست با پیروزی آسمانخراشهای کشور رقم بخورد اما نبود بازیکن با رویکرد نفود زیر حلقه مانند محمد جمشیدی شاید کمک خوبی به تیم می‌کرد.

هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: ارسلان سرماخوردگی دارد و متین امروز آسیب دیدگی کوچکی پیدا کرد. به قطع آنها بازیکنان مهمی برای ما هستند اما با هر شرایطی مبارزه می کنیم تا به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.

جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی در حال برگزار است که طی آن آسمان‌خراش‌های ایرانی چهارم شهریور به مصاف برزیل رفتند و روز ششم نیز روی ساحل عاج قرار گرفتند و هر ۲ بازی را واگذار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha