۲ عضو شورای شهر مشهد از عملکرد این مجموعه انتقاد کردند

مشهد- ایرنا- سخنگوی شورای شهر مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی این شورا، عملکرد این مجموعه و نبود همدلی برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم را در هشتاد و نهمین جلسه علنی این شورا نقد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نطق هشتاد و نهمین جلسه علنی اظهار کرد: انتخابات هیات رییسه به پایان رسیده است، اما همچنان اتحاد و همدلی بین اعضا برای انجام مسوولیت وجود ندارد.

موسی الرضا حاجی‌بگلو افزود: هرچه داد می‌زنیم انتخابات تمام شده و اجازه بدهید هر کسی مسوولیت خود را انجام دهد، اما عده ای نمی‌گذارند و حتی تلاش شد عنوان سخنگویی شورا را از بنده بگیرند.

وی ادامه داد: رییس شورا طی مکاتبه‌ای به بنده اعلام کرد که حق مصاحبه بدون مصوبه هیات رییسه را ندارم، اگر از اینکه سخنگو هستم، ناراحت هستید با صراحت بگویید تا استعفا دهم، در غیر این صورت اجازه نمی دهم خلاف قانون عمل شود.

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: در انتخابات کمیسیون ها نیز تخلفات صورت گرفته است، به طوریکه در انتخاب رییس کمیسیون برنامه و بودجه ۲ کاندید رای برابر آوردند و طبق قانون در این شرایط اگر یکی از افراد سهمیه ایثارگری داشته باشد، وی به عنوان رییس انتخاب می شود اما خلاف این مورد عمل شد.

وی بیان کرد: همچنین فرمانداری مشهد به طرح رایگان کردن حمل و نقل عمومی ابهاماتی وارد کرده که وظیفه هیات رییسه دفاع از این طرح در هیات تطبیق است، اما این اقدام صورت نمی گیرد.

حاجی‌بگلو با اشاره به انتشار فیش حقوقی برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد در فضای مجازی طی روزهای اخیر گفت: اگر این دریافتی ها توسط مدیران شهری قانونی است که هیچ، اما چرا حقوق اعضای شورای شهر باید متفاوت باشد، در شورا سه مدل قرارداد مامور تمام‌وقت، نیمه‌وقت و پاره‌وقت وجود دارد، مقرر شده بود دریافتی و حقوق‌ اعضا یکسان باشد، اما برخی حقوق بازنشستگی و حقوق شورا را همزمان دریافت می کنند.

راهروی شورای شهر محل تردد «کارچاق کن‌ها» نباشد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز در نطق جلسه علنی شورا با بیان اینکه قهر نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان از چالشهای این شورا است، اظهار کرد: راهروی شورای شهر نباید جای «کارچاق‌کن‌ها» باشد، بلکه نخبگان و افراد موثر باید در شورا رفت و آمد داشته باشند و باید از ظرفیت دانشگاه، حوزه، عناصر فرهنگی و اقتصادی در تصمیم‌سازی استفاده شود.

خلیل موحدی افزود: متاسفانه در انتخابات تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی شورا به تخصص‌ها و میزان پذیرش مسوولیت‌ها توجه نشد، امیدوارم افراد از عهده مسوولیتی که پذیرفته‌اند برآیند.

وی تاکید کرد: در این شورا همدلی و گفت و گو دیده نمی شود، پس از انتخابات هیات رییسه و کمیسیونها باید برنامه کمیسیونها به مردم ارائه شود، اگر کمیسیونی برنامه خود را اعلام نکرد، به این معنی است که کاری انجام نمی دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: کمیسیون‌ها باید تجهیز شوند و قدرتمند به وظایف خود عمل کنند، کمیسیون‌ها باید نقش تصمیم‌سازی خود را بازی کنند.

وی گفت: گاهی به جای ریل‌گذاری در کمیسیونها در مسایل کوچکی که کار معاونت شهرداری است دخالت می‌کنیم، به عنوان نمونه کمیسیون بانوان فعالیت می کند اما در بزرگترین بوستان ویژه بانوان گروه‌های «ترنس» یا دو جنسی عضوگیری می‌کنند که تاسف بر انگیز است.

موحدی ادامه داد: اکنون شورای شهر دچار روزمرگی شده است، به طوریکه کل کار عمرانی منطقه یک مشهد به عنوان پردرآمدترین منطقه شهری، بهسازی «میدان راهنمایی و تکمیل لوله آب غیر شرب از شرب» بوده است، این شهر با این همه معضلات در حوزه عمرانی، امروز حرفی برای گفتن ندارد و معضلات پیش رو بسیار تکان‌دهنده است.

رسیدگی به مهر و موم دفتر معاون فرهنگی شهردار

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به مهر و موم دفتر معاونت فرهنگی شهردار مشهد در روز گذشته توسط دادستانی، اظهار کرد: این قضیه که توسط یکی از کارمندان دادگستری صورت گرفت باید برای افکار عمومی شفاف سازی شود.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: چرا دفتر معاونت فرهنگی در این ایام به این راحتی با یک پیغام شفاهی پلمب و با یک پیغام شفاهی دیگر «فک پلمب» شود.

وی تاکید کرد: شهردار باید این موضوع را از طریق ریاست دادگستری پیگیری کند، نباید برای عدم اکران طرحی که برای شهر مناسب نیست به این راحتی دفتر معاون شهردار مهر و موم شود، این اقدام نتیجه نوعی بی سلیقه‌گی بود که در این ایام خاص ( اربعین و ایام صفر) انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha