۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85213292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر علوم: دانشگاه‌ها به دنبال خلق ثروت و خدمت باشند

یزد- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به دنبال خلق ثروت و خدمت باشند، به مزیت کویری بودن استان یزد اشاره کرد و گفت: کویر یک نعمت است، تهدید نیست؛ باید در این زمینه به صورت جدی مطالعات ریشه‌ای در حوزه ملی و فراملی برای بهره گیری از کویر در این استان انجام شود.

به گزارش ایرنا "محمد علی زلفی‌گل" روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: یزد می تواند در عرصه های جدید نوآوری با تکیه بر کویر به موفقیت های برجسته و اتفاقات شایسته دست یابد.

وی ادامه داد: برای استفاده از کویر باید از تجارب جهانی و منطقه ای بیش از گذشته استفاده شود که تحقق آن نقش مهمی در رسیدن به اهداف عالیه توسعه متوازن و خدمت به مردم دارد.

وی یزد را استانی علم پرور و سرآمد در زمینه علمی دانست که طی سالهای اخیر در آزمون کشوری رتبه های برتر را کسب کرده و در حوزه صنایع دانش بنیان دارای ظرفیت های بالایی است.

وزیر علوم اظهار داشت: گسترش آموزش عالی در یزد، ویژه است زیرا دانشگاههای دولتی و غیر دولتی فراوانی دارد و به لحاظ توسعه مراکز آموزش عالی حق خود را گرفته و جایگاه خوبی دارد و در این مراکز دانشمندان برجسته ای با مرجعیت علمی فعالیت دارند.

وی از استاندار و امام جمعه یزد خواست برای ایجاد مزیت آفرینی در دانشگاههای استان تلاش بیشتری کنند .

وزیر علوم روزهای دوشنبه و سه شنبه میهمان مردم یزد است که ضمن بازدید از چند طرح، پروژه های هفته دولت را افتتاح می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha