۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85213288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علمی کاربردی کردستان دانشجو با تضمین اشتغال پذیرش می کند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: این دانشگاه برای اولین بار دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی با تضمین اشتغال پذیرش می کند.

شاهین فکور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همسو با فرموده رهبری مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال اثربخش و تبدیل نهضت اشتغال به پروژه ملی است.

وی افزود: ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامه ریزیها به گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری کردستان یادآور شد: این دانشگاه به عنوان پیشران این تغییر نگرش، مطابق با سند چشم انداز توسعه و براساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره های علمی کاربردی را اجرا کرده است.

فکور ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی استان با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده و با بهره گیری از تجارب پیشگامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیری مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: در پذیرش مهرماه سال جاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با رویکرد جدید تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و باتوجه به سیاست‌های اشتغال استان، اقدام به ایجاد ۱۳ ظرفیت تعهد اشتغال در یک کد رشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و چهار کد رشته ‌محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در یک مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری کردستان گفت: ثبت‌نام از تمام داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ از پنجم شهریورماه آغاز و تا ۱۱ شهریورماه ادامه دارد.

فکور اظهار کرد: ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه نیز از هفتم شهریورماه آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha