۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85213215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوسوم جوانان کره جنوبی تمایلی به تشکیل خانواده ندارند

تهران- ایرنا - براساس یک گزارش در کره جنوبی تنها یک نفر از هر ۳ نفر در محدوده سنی ۱۹ تا ۳۴ سال دیدگاهی مثبت درباره ازدواج دارند که این امر می تواند منجر به کاهش شدید در تعداد ازدواج ها و افزایش بحران جمعیتی شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کریا تایمز، در گزارشی که از سوی مرکز آمار کره جنوبی منتشر شده نشان می دهد تنها ۳۶.۴ درصد از مردم در رده سنی ۱۹ تا ۳۴ سال دیدگاهی مثبت درباره ازدواج در سال ۲۰۲۲ داشتند. ارقام سال گذشته سقوطی شدید را از سال ۲۰۱۲ درباره ازدواج نشان می دهد که ۵۶.۵ درصد جوانان کره جنوبی نگاهی مثبت درباره ازدواج داشتند.

ارقام سال ۲۰۲۲ همچنین کمتر از کل گروه پاسخ دهندگان نظرسنجی که بالای ۱۳ سال سن داشتند بوده است.

به علاوه با توجه به جنسیت طی ۱۰ سال دیدگاه مثبت درباره ازدواج در میان مردان از ۶۶.۱ درصد به ۴۳.۸ درصد کاهش یافته است. در میان زنان نیز از ۴۶.۹ درصد به ۲۸ درصد رسیده است.

این داده ها پس از این که تعداد ازدواج ها در کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ برای یازدهمین سال پیاپی کاهش یافت و به ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ ازدواج که کمترین رقم از سال ۱۹۷۰ بود، منتشر شد.

بدین ترتیب نرخ کلی زاد و ولد این کشور و یا میانگین داشتن کودکان در زنان بارور در طول زندگی به ۰.۷۸ در سال ۲۰۲۲ رسیده که کمترین رقم از سال ۱۹۷۰ که ۴.۵۳ بوده، ثبت شده است.

نرخ زادآوری کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ به کاهش جمعیت این کشور منجر شده و این رقم آنقدر پایین گزارش شده که تنها با سطح جایگزینی ۲.۱ می توان جمعیت این کشور را به شکل ثابت با ۵۱.۵ میلیون نفر حفظ کرد.

در پاسخ به این پرسش که چرا جوانان در کره جنوبی ازدواج نمی کنند، ۳۳.۷ درصد از مجردها دلیل آن را مسائل مالی عنوان کردند. ۱۷.۳ درصد نیز اعتقادی به اجباری بودن ازدواج نداشتند، در حالی که ۱۱ درصد از فرزندآوری و نگهداری کودک به عنوان مانع و مشکل یاد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha