۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85213184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85213184
۳۰ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت: طی چهار روز ۹ دستگاه خودرو و ۲۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در گیلان کشف شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی چهار روزه مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح، پلیس با انجام اقدامات فنی و عملیاتی، ۱۷ سارق و ۲ مالخر را در سطح استان شناسایی و دستگیر کرد، ادامه داد: ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و جهار دستگاه خودرو پراید، ۲ دستگاه خودرو پیکان وانت، یک دستگاه خودرو سمند، یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ سرقتی نیز در این رابطه کشف شد.

سردار ملکی به معرفی سارقان و مالخران برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی اشاره کرد و از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع سرقت‌، ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۶ تن چوب قاچاق در صومعه‌سرا

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف ۶ تن و ۲۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از یک واحد صنعتی و ۲ دستگاه خودرو نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب‌زاده با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است، اظهار کرد: پلیس با تمام توان با متجاوزان حریم منابع طبیعی و جنگل‌ها برخورد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر دپوی چوب قاچاق توسط متصدی یک واحدهای صنفی در بخش ضیابر شهرستان صومعه‌سرا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پلیس با تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و در بازرسی از این مکان، سه تن چوب قاچاق را کشف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا همچنین از کشف سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو باری نیسان خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های کشف شده را، ۲۱۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در مجموع سه متهم ۳۵، ۳۸ و ۴۷ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

وهاب زاده در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۶۵ کیلو و ۷۱۱ گرم انواع مواد مخدر در این استان خبر داد.

سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی است و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آنان را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم ساخت.

وی در ادامه از اجرای طرح سه روزه ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مبازره با مواد مخدر و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این رابطه، ۱۳۱ خرده فروش و ۱۹ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۱۳۱ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اعلام اینکه در این رابطه ۵۱ کیلو و ۶۷۸ گرم تریاک، یک کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین، ۵۵۰ گرم حشیش، یک کیلو و ۵۱۴ گرم شیشه و ۱۰ کیلو و ۵۶۹ گرم سایر مواد مخدر کشف شد، بیان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha