تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث کریدور خطوط لوله نفتی در بندر شهید رجایی امضا شد

بندرعباس - ایرنا - تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از کریدور خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و اپراتوری اسکله‌های بندرخلیج فارس و بندر شهید رجایی به مناسبت هفته دولت امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بین این اداره‌کل و بخش خصوصی در ۱۵ سرفصل و تعهدکاری منعقد شده است.

حسین عباس‌نژاد افزود: این طرح در قالب یک قرار داد (BOT) از طرف متقاضی سرمایه‌گذاری و در محدوده زون نفتی بندر شهید رجایی درنظر گرفته شده که طول دوره ساخت هر یک از مراحل چهار سال برآورد شده است.

وی ادامه داد: این طرح حدود ۸۵ کیلومتر در ۲ مرحله مستقل - مرحله یک کریدورهای (B و V)، مرحله ۲ کریدور(C و A) - به ظرفیت عملیاتی ۱۲میلیون تن در سال احداث و به بهره‌برداری می‌‎رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، محورهای این تفاهم‌نامه را شامل نوسازی ابنیه زیرساخت‌های موجود برای پیشگیری از تخریب بیشتر و جلوگیری از بروز حوادث زیست محیطی، افزایش بهره‌وری از اسکله‌های نفتی با افزایش دبی ارسال و دریافت و با بهینه‌سازی سایر خطوط انتقال عنوان کرد.

عباس‌نژاد از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه به ساماندهی و ایجاد خطوط لوله مشترک برای جلوگیری از اشغال اراضی و پسکرانه اسکله‌ها توسط خطوط لوله بخش خصوصی، جلوگیری از استفاده انحصاری از اسکله‌ها و خطوط، امکان ایجاد دسترسی به ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در راستای کاهش ترافیک جاده‌های داخلی بندر و صرف هزینه انتقال زمینی به مخازن، امکان ایجاد دسترسی به تمامی اسکله‌های موجود و در دست اجرا در مجتمع بندری شهید رجایی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری از این طرح سرمایه‌گذاری برای ۱۲۸ نفر شغل ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha