ارتقای نظام درمانی و پزشکی مازندران با هزینه اعتبار هشت هزار میلیارد ریالی دولت

ساری- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی در هفته دولت امسال گفت: برای اجرای این طرح ها هشت هزار و ۵۰۰ میلیاردیال اعتبار دولتی هزینه شده است.

فرهاد غلامی روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ فضای طرح های بهداشتی و درمانی افتتاح شده در این ایام ۲۵ هزار و ۴۳۰ متر مربع است.

وی در تشریح طرح های بهره برداری شده در هفته دولت امسال اعلام کرد :‌ آغاز ساخت مرکز جامع سلامت روستایی در روستای قادیکلای بزرگ شهرستان قائمشهر که سابقه آغاز عملیات اجرایی آن به سال ۱۳۹۶ بر می گردد در این ایام به بهره برداری رسید که برای ساخت این مرکز که در زمینی به وسعت ۴۵۰ متر قرار دارد ۹۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شماره پنج قائمشهر با سابقه عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۶ نیز در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع ساخته که برای اجرای این طرح نیز یکصد میلیارد ریال هزینه شد.

این دانشگاه بیش از ۲۰۰ مرکز جامع خدمات روستایی، ‌ پنج مرکز جامع خدمات روستایی شبانه روزی و حدود ۸۰ مرکز جامع خدمات شهری دارد.

وی افزود:‌ اقامتگاه پزشک در شهر زیراب در زمینی به وسعت ۴۲۰ متر در سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز شد و برای ساخت آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

غلامی ادامه داد :‌ خانه بهداشت لیماک رامسر در زمینی به وسعت ۹۰ متر در سال ۱۳۹۹ ساخت آن آغاز شد و با صرف اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی افزود:‌ خانه بهداشت روستای کلت در شهرستان نکا نیز با وسعت ۷۰ متر مربع در مدت یکسال آغاز عملیات با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ارتقای نظام درمانی و پزشکی مازندران با هزینه اعتبار هشت هزار میلیارد ریالی دولت

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همچنین در این ایام افتتاح چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵ در مازندران انجام شد که اورژانس ۱۱۵ شماره یک قائمشهر در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر در مدت ۲ سال ساخته شد که برای ساخت آن ۴۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی ادامه داد :‌ اورژانس ۱۱۵ خیرساز تلمادره در زمینی به وسعت ۳۰۰ متر ساخت آن در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به اتمام و بهره برداری رسید.

غلامی گفت:‌ اورژانس ۱۱۵ کوی فروردین قائمشهر در زمین به وسعت ۲۰۰ متر در سال ۱۳۹۷ عملیات ساخت آن آغاز شد و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

وی افزود:‌ اورژانس ۱۱۵ تلیکسر محمودآباد در سال ۱۳۹۷ در زمینی به وسعت ۲۰۰ متر ساخت آن آغاز شد و برای اجرای آن ۵۵ میلیارد ریال ریال هزینه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha