۲۶ هزار زائر اربعین‌ از فرودگاه مشهد اعزام شدند

مشهد-ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین‌ حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا پنجم شهریورماه امسال اعزام شده‌اند.

محمود امانی‌بنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۲۲۳ زائر با ۱۰۲ پرواز به شهرهای ایلام، اهواز، کرمانشاه و آبادان و ۱۳ هزار و ۶۴ زائر با ۹۷ پرواز به نجف و بغداد اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد-نجف و مشهد-بغداد به‌منظور تشرف به حرم امام حسین (ع) و شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی برقرار است، که مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام نیز از جمله خطوط پرتردد در ایام اربعین حسینی است.

امانی خاطر نشان کرد: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زائران، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برپا شده و از دوم شهریورماه امسال نیز برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایش آئینی، تعزیه‌خوانی، «دمام‌زنی» و اجرای سرودهای مذهبی در فرودگاه آغاز شده است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: ۴۲ پرواز فوق‌العاده اربعین از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در راستای افزایش میزان اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی برقرار شده و تمام ظرفیتها برای افزایش رفاه حال زائران به کار گرفته شده است.

پروازهای اعزام زائران اربعین حسینی در سراسر کشور از ۲۷ مرداد آغاز می شود. بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha