درخواست معاون وزیر علوم برای تسهیل شرکت دانشجویان در راهپیمایی اربعین

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به معاون آموزشی این وزارتخانه خواستار همکاری این معاونت با دانشحویان تحصیلات تکمیلی و تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه‌ها تا پایان مهر ۱۴۰۲ برای تسهیل حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در نامه ای از قاسم عموعابدینی خواست شرایطی ایجاد شود تا با تمدید فرصت دفاع پایان نامه دانشجویان ارشد و رساله دانشجویان دکتری، دانشجویان این مقاطع بتوانند در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند.

در این نامه آمده است: با عنایت به تقارن ایام عزاداری اربعین حسینی (ع) و آیین مذهبی پیاده روی اربعین با زمان دفاع از پایان نامه ها و رساله ها در شهریور سال جاری، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای تنظیم وقت اساتید و دانشجویانی که عازم سفر عتبات خواهند بود، خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمایید تاریخ دفاع دانشجویان در تمامی دانشگاه ها تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شود.

به گزارش ایرنا، زائران شهید کربلا امسال نیز همچون سال های گذشته در ایام اربعین سفر معنوی به سوی کربلای معلی را آغاز می کنند، ‌ این پیاده روی که از باشکوه‌ترین مراسم‌های عزاداری شیعیان و در زمره بزرگ ترین اجتماعات مذهبی جهان است، دانشجویان و دانشگاهیان هم مستثنی از این موج بزرگ نیستند و در این روزها خود را برای این سفر در قالب گروه های دسته جمعی آماده می کنند. در این راستا مسوولان وزارت علوم با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تسهیلاتی را برای شرکت دانشجویان در این سفر در نظر گرفته اند.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ارایه تسهیلات این صندوق به دانشجویان برای پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: وام پیاده روی اربعین حسینی برای دانشجویان حداکثر تا سقف پنج میلیون تومان است. وام اربعین به دانشجویان واجد شرایط براساس تایید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به آنها پرداخت می شود، در واقع پرداخت وام عتبات برای پیاده روی اربعین این است که متقاضی درحال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت این نهاد در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

رئییس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: زمانی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشجویان متقاضی وام اربعین را ساماندهی و تایید کند و اسامی را برای این صندوق ارسال کند به آنها وام پرداخت می شود.

وی افزود: از شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده روی اربعین این است که متقاضی در حال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند. هر زمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فهرست متقاضیان را ارسال کند، دانشجویان از سوی صندوق برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha