۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85212543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح ۶۰ پروژه آبرسانی شهری و روستایی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همزمان با هفته دولت ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی شهری و روستایی که در شهرستان حمیدیه برگزار شد ارزش ریالی ۳۲ پروژه آبرسانی روستایی را بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۷۰ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است، افزود: اجرای ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و احداث پنج باب مخزن آب شرب به حجم یک هزار مترمکعب، بازسازی و احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه از مهمترین پروژه های روستایی به شمار می رود.

کرمی نژاد تاکید کرد: افتتاح این پروژه ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از ۱۶۲ روستای استان شده و ظرفیت تامین آب روستایی بیش از ۵۳ هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد شد.

وی در ادامه به افتتاح ۲۸ پروژه آبرسانی شهری اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و احداث هشت باب مخزن آب شرب به حجم هشت هزار مترمکعب، خرید، نصب و راه اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان است.

کرمی نژاد گفت: افتتاح پروژه‌های آبرسانی شهری منجر به ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی تعداد ۲۰ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب شرب به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

گفتنی است تاکنون آبرسانی به بیش از ۲ هزار روستای استان خوزستان انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha