۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85212337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۷۸ میلیارد ریال طرح در رفسنجان افتتاح شد

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85212337
بیش از ۳۷۸ میلیارد ریال طرح در رفسنجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۹ طرح آموزشی کشاورزی و عمرانی با اعتبار بیش از ۳۷۸ میلیارد ریال در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حسین رضایی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح های هفته دولت گفت: طرح آبیاری تحت فشار اراضی پسته واقع در اسلام آباد با مساحت ۱۳۰ هکتار و هزینه کرد بیش از ۵۷ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت که ۲۷ میلیارد ریال از این اعتبار به صورت تسهیلات دولتی بلاعوض و بقیه اعتبار هم آورده شخصی بوده است.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در رفسنجان به آبیاری نوین مجهز شدند.

رضایی اظهار کرد: طرح احداث بلوار شهید سلیمانی، جدولگذاری، رنگ آمیزی و ایجاد سرعتگاه و نیز روشنایی روستای رضا آباد در مجموع به طول سه هزار و ۵۰۰ متر اجرا شده است و برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که نیمی از این هزینه با کمک اداره برق شهرستان و نیمی از آن هم توسط دهیاری های رضاآباد، لطف آباد، عباس آباد آقاغفور و اکبرآباد بالا تأمین شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: احداث پارک هزار و ۷۰۰ متر مربعی واقع در لطف آباد، با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در روستای اکبرآباد برخوردار به میزان هفت هزار و ۵۶۰ متر با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد ریال و اجرای طرح هادی در روستای محمدآباد دهنو با هزینه بیش از ۱۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده هفته دولت است.

وی ادامه داد: ۲ طرح هم در روستای ناصریه مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل ساختمان شورای اسلامی و دهیاری و نیز طرح هادی سنگفرش با اعتبار مجموع حدود ۱۲ میلیارد ریال بود.

رضایی خاطر نشان کرد: دبیرستان ۶ کلاسه دخترانه متوسط اول مهر عظام واقع در شهرک یادگار امام مورد بهره برداری قرار گرفت که توسط شرکت سرمایه گذاری عظام احداث شده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آن توسط دولت و خیرین تامین شده است.

وی اظهار کرد: همچنین دبستان ۶ کلاسه فاطمه الزهرای روستای قاسم آباد نیز به بهره برداری رسیده که برای ساخت این مدرسه هم ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۶۰ میلیارد ریال سهم دولت و ۲۰ میلیارد ریال هم توسط خیر زهرا صالحی پرداخت شد.

فرماندار رفسنجان گفت: به مناسبت هفته دولت نخستین طرح استانی برنامه سلامت خانواده شهری در مرکز شماره یک شهری رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت که در بین چهار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان برای نخستین بار در رفسنجان اجرا شد.

وی افزود: در رفسنجان هشت مرکز بهداشت شهری وجود دارد که ۱۷۰ هزار نفر شهروند ایرانی و بیش از ۳۰ هزار تبعه افغانستانی را در این طرح پوشش می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha